fredag 30 november 2012

BaRnVaKt

Gårdagens arbete (barnpassning) gick bättre än jag hade förväntat mig. Vi tog ett litet mellanmål efter jag hämtat pojkarna från skolan, och sedan såg vi på barnprogram en stund och därefter gick vi upp till lekrummet och lekte med tåg. Tre minuter innan deras pappa kom hem så började de bråka men annars hade de varit på gott humör hela eftermiddagen. Känns som att jag börjar få lite mer kontroll på dem ju mer tiden går, men det är inte alltid helt lätt. Igårkväll var i alla fall första gången sedan jag kom hit som båda barnen hade bett även för mig innan de skulle sova (de ber alltid innan de går och lägger sig), lite gulligt av dem sådär!

Efter vi ätit kvällsmat i klubbhuset (klubbhuset är en byggnad som är till för golfmedlemmarna tror jag, en stor pampig byggnad som är väldigt fin inuti där min vp gillar att äta.)  så åkte jag till ett café för att fira Steffi som fyllde 22 år igår. Det var som vanligt lika kul att träffa de andra au pairerna och bakelserna var riktigt goda! Dock hade jag jätte stark huvudvärk igår, vet inte riktigt varför (spänningshuvudvärk?) men jag försökte ignorera den så mycket jag kunde medan jag äntligen fick träffa mina vänner igen.

Idag har jag lämnat barnen i skolan och ska hämta dem vid tre igen. Har lovat dem att vi ska åka införbi ett ställe där man kan köpa frozen yoghurt idag (man får väl muta lite). Sedan lär jag jobba hela kvällen med då min vp bara kommer åka hemförbi i ca 30 min innan han måste åka vidare. Det betyder att jag ska lägga barnen och allt med, hoppas verkligen att barnen lyssnar lika bra idag som de gjorde igår. Håller tummarna.

Imorgon har jag lite roligheter planerat, men det berättar jag om nästa gång. Ha det bra sålänge där hemma!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar