tisdag 20 november 2012

GPS-master!

Efter en grymt rolig helg så väntar en spännande vecka, eller den har väl redan startat. Det börjar närma sig Thanksgiving,och det märks kan jag säga! Affärerna är fulla av kalkoner, på Cafén finns det kort där man kan skriva vem man vill skicka "thanks" till, och radiopratarna nämner ordet "thanksgiving" i varannan mening när de pratar. Jag ser verkligen fram emot att få fira denna högtid med alla amerikanare. Dock verkar det som att just den här familjen "fuskar" lite när det gäller maten då de beställer all mat från en restaurang att ta med hem. Lite synd tycker jag.

Eftersom min värdpappas föräldrar inte bor i samma delstat som han så åkte de hit med flyget idag och kommer stanna här i 9 dagar. Detta innebär att jag fått flytta in i ett av barnens rum så länge, så jag är tillbaka i en våningssäg precis som på au pair skolan, skillnaden är att den här sängen är betydligt mjukare och har bättre kuddar än den i Tarrytown!
Då min värdpappa också är på väg hem från New York ikväll så var det jag som skulle hämta upp hans föräldrar vid flygplatsen. Han hade under dagen skickat sms om tider osv. så jag ville verkligen inte göra honom besviken genom att säga att "jag körde vilse så jag har inte hämtat dem än". Därför satte jag mig bakom ratten 1.5 timme innan deras plan skulle anlända för att vara säker på att jag kunde ta en liten extra vända om jag kört fel utan att få tidsbrist. Men efter helgens övningskörning så börjar jag nu bli bättre på att läsa av gps.en så jag kom till flygplatsen utan några problem. Fick då vänta i nästan en timme men hellre det, satt och kollade på facebook i mobilen undertiden så det var lugnt!
Efter hans föräldrar anlänt så åkte vi och åt på en "friday night" restaurang. De var väldigt trevliga och enkla att ha och göra med. Var först lite nervös över att jag skulle ha problem att förstå deras dialekt, men det visade sig inte vara något problem. Nu är vi hemma och väntar på att värdpappan ska komma hem, vilket borde vara om ca en halvtimme, ska bli kul att få höra hur hans helg varit!

Måste bara berätta en sista grej som hände i morse. Jag gick upp ganska sent, typ halv tio, och hade världens hemskaste morgonfrilla. Orkade inte göra något åt det då jag var väldigt trött så jag brydde mig inte så mycket. SÅKLART ringde det på dörren i samma stund som jag skulle börja äta frukost och öppnade då dörren utan att tänka efter. Samtidigt som jag kommer på hur jag ser ut och får se en medelåldersman stå och le åt mitt hår så drar husalarmet igång då jag glömt stänga av det. Så efter att jag lyckats haspla ur mig "excuse me" till mannen så fick jag springa iväg till en annan dörr sär larmet är för att försöka få tyst på det. Det slöt att tjuta efter ett tag, och kort efter jag lyckats stänga av allt så ringde de från larmcetralen för att kolla att allt var okej. I den stunden var jag oerhört glad över att min vp bytt lösenordet som man måste säga när de ringer, tidigare hade han haft "squirrel" (ekorre), men han bytte det eftersom jag inte är särskilt bra på att uttala det. Hur som helst, så efter lite om och men så fick jag tillslut kontroll på alarmet igen och kunde fokusera på mannen vid dörren istället. Han var en trädgårdsarbetare som tydligen kommer hit och fixar lite då och då, och han skulle väl bara presentera sig innan han började jobba. Han hade ett fånigt leende på läpparna hela tiden så jag hoppas att jag inte är hemma nåsta gång han är här. Känner att hans första intryck av mig inte var det bästa, man kunde ju varit vackrare och ha lite mer koll på läget när man möter någon för första gången, men men, jag tänker ju inte direkt gifta mig med honom så det får gå! Undrar vad min värdpappa kommer säga när jag berättar för honom att jag testat larmet... Vi får la se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar