lördag 10 november 2012

Greensboro, North Carolina

Gårdagen var D-day! Äntligen kom dagen då jag skulle träffa min amerikanska familj för första gången! Vaknade halv sex på morgonen och kunde omöjligt somna om. Var väldigt nervös inför allt som väntade men samtidigt väldigt exalterad. 07.30 gick Jag och de andra svenskarna och åt en sista frukost i matsalen och sedan var det bara att hämta väskorna och säga hej då till alla innan det var dags att sätta sig på var sin buss till sin värdfamilj/ flygplats m.m.
Jag och en annan Au Pair som heter Luigi (från Italien) ska båda vara au pairer i Greensboro så vi åkte samma flyg och satt bredvid varandra under hela resan. Det var skönt att ha någon med sig under flygresorna  , och vi hade väldigt kul tillsammans. När vi kommit fram till flygplatsen i Raleigh och skulle hämta bagaget så träffade vi Lugigs värdpappa och ena värdbarnet. De var hur trevliga som helst och hade riktigt bra humor! Pappan frågade när min värdfamilj skulle komma och hämta mig, och då sa jag som det var, att min VP skulle komma om 3 timmar eftersom han jobbar. Jag fick bara en blick sedan frågade han efter min VP's nummer och ringde upp honom och sa att han gärna kunde skjutsa mig till Greensboro. SÅ, Erika Adman från Gotland hoppade in i en bil tillsammans med en Italienare som hon lärde känna samma dag, och även en amerikansk pappa + barn som hon "känt" i ungefär en halvtimme. Vi stannade till på vägen och åt lite mat, hade så sjukt roligt! Pappan bjöd in mig till dem på Thanksgiving (är dock inte helt säker på hur jag ska fira det än riktigt, tror att min VP har planer där med) och sa till mig att komma och hälsa på dem när jag ville. Han frågade också om hur mitt au pair schema såg ut, och när jag berättade att det inte var överdrivet mycket jobb timmar och att jag tänkte kolla om det gick att volontera någonstans så räknade han genast upp massa människor som han kände som skulle kunna hjälpa mig.
Hursomhelst, vi kom tillslut till Greensboro och mötte min VP vid hans jobb. Sedan sa vi hej då till Luigi och de andra och åkte till mitt nya hem. Det första jag fick syn på var såklart huset utifrån vilket jag tyckte var väldigt fint, men när sedan garagedörren åkte upp och jag fick se min nya bil så fick jag en smärre chock. Jag  fick verkligen inte fram ett ord! Fattar ärligt talat inte har jag NÅGONSIN ska våga köra den där.. lastbilen! Ska ta en bild på den sen så ska ni få se, den är inte riktigt som min gamla ford fiesta om man säger så (som förövrigt är skrotad nu).. Huset är stort, vackert och typiskt amerikanskt - I love it! Ska kolla med min VP om jag får lov att lägga ut bilder på det här på bloggen så att vi kan få se.

Ikväll ska jag åka på football game i Charlotte tsm med tre andra au pairer som är tyskar. Ser fram emot det! Nu ska jag försöka ta mig till affären och handla schampo och balsam, tänker gå dit, bilen får stanna hemma ett tag till. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar