söndag 11 november 2012

Bobcats vs Mavericks (Charlotte-Dallas)

Nu känner jag att jag börjar komma ifatt med mina blogginlägg! Finally! Tänkte berätta lite om min första heldag här på plats vid familjen. Jag vaknade vid halv 6, (vilket är ganska sent för mig numera eftersom jag varenda morgon vaknat mellan 4-halv 5 och har omöjligt kunna somna om. dock börjar det bli lite senare nu för varje natt som går) gick upp,klädde på mig och gick sedan ner till köket för att träffa min vp (vet att det låter fult att skriva vp istället för namn, men vill inte gärna lägga ut familjens namn på internet). Han skulle åka till jobbet vid 8 men innan dess ville han visa min bil så att jag kunde köra när jag ville. Det är automat växel på den, och sedan är det lite special knappar att trycka på för att få upp garageporten. Han visade mig också hur GPSen fungerade (behöver nog en lektion till där), men trotts allt detta så satt jag mig INTE bakom ratten den dagen. Jag låter förmodligen störtlöjlig som inte vågat köra den än men den är verkligen sjukt stor! Ska kanske ta mig i kragen och köra en liten sväng idag, men jag lovar inget!

Hur som helst så tillbringade jag ganska mycket tid vid datorn i början på dagen och skypade bla. med mamma, pappa och Gabriel. Första gången jag sett dem sedan jag kom hit, skönt att prata med dem igen. Försökte visa mitt rum, men jag vet inte om de fick någon bra bil av det, märkte att mina visningsskills kanske inte var i toppklass... Men ändå! Annars gick jag runt i huset lite, spelade piano (han har ett gigantiskt piano mitt i ett rum) och sedan gick jag upp och gjorde i ordning mig eftersom jag blev bjuden att följa med 3 tyskar till en basketmatch i Charlotte. Innan jag åkte fick jag ett samtal av Luigi som bjöd hem mig till han och hans värdfamilj eftersom de skulle ha fest. Tyvärr/dock hade jag ju redan betalt biljetter och lovat de andra att följa med på matchen så jag fick tacka nej men att jag gärna åkte dit en annan dag.

Klockan 4.30 (de skriver klockan så här, börjar faaktiskt vänja mig med det nu. Mycket lättare att se) hämtade tyskarna mig och sedan åkte vi mot Charlotte. Vi stannade på vägen och handlade på subway innan vi begav oss helt till matchen. Känslan av att kliva in i en arena där folk är som galna i ett speciellt lag (Bobcats i det här fallet), där det filmas för att kunna visas på tv, cheerleader, maskot, speaker, musik, flaggor m.m är helt otrolig! Det var så amerikanskt som det någonsin kunde bli, och jag älskade det! Matchen var också väldigt jämn och spännande och sällskapet var hur trevligt som helst. Somnade med ett leende på läpparna när vi väl kom hem igen vid 01.30.

Idag ska jag träffa fler au pairer och äta frozen youhurt, ska bli riktigt roligt! Frågan är bara hur jag tar mig dit? Och om jag nu sätter mig bakom ratten, hur ska jag få igång gpsen så jag hittar? Jag vet inte själv än, kanske blir det så att det här året kommer jag vandra många mil och bli otroligt hälsosam i osäkerheten av att köra den stora läskigt dyra bil som jag absolut inte får paja...




Nationalsången spelades såklart upp


Maskoten underhöll vid pauserna..

det gjorde även cheerleaderna..

och vi fick även se lite basketball freestyle i pauserna


Kevin och Isabelle(?) (kommer inte ihåg hennes namn)

Steffi


Efter en spännande match vann tillslut Bobcats med 101-97. Bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar