fredag 2 november 2012

Julafton?

Idag har jag sorterat alla mina kläder som jag kommer lämna här hemma och lagt dem i lådor/kassor med "namnlapp" på. Allt detta för att kunna ha någon koll på dem när jag sedan återvänder hem. Tyvärr har jag minst två påsar där det står "klänningar och skjortor" på ena, och sedan "sjalar" på den andra, som jag borde gömma någonstans innan min kära syster och mamma lyckas få syn på dem och tar hand om dem  medan jag är borta... Visst är det inte hela världen om de lånar min kläder under nästa år, men jag vill gärna ha tillbaka dem lagom till jag kommer hem, och det där med att lämna tillbaka är det lite si och så med i vissa fall! ;)

Ikväll är det mini-julafton här på backen! Vi ska äta julmat och dricka julmust i mängder tills jag blir så trött på det att jag kommer bli glad att missa alla svenska delikatesser fram tills nästa jul. Det är i alla fall min plan... Inbjuden är också bästa Karolina Lyngstad, som förövrigt älskar denna högtid mer än någon annan jag känner! Jag menar, vem sitter och lyssnar på jullåtar och räknar ner dagarna till den 24 december mitt i sommaren? Inte jag. Men hon gör det, och jag kan säga er att det märks på henne att det börjar närma sig december, hennes tankar är helt i lucia-världen just nu. Så ni som är kvar på ön kan den 13/12 sätta er i Visby Domkyrka och se på luciatåget och bara luta er tillbaka, för jag kan stolt säga att det är min bästa vän som hjälper kandidaterna med sång och annat, och hon går in för det här helhjärtat! Därför vet jag att det kommer bli lika fint som de sista 3 åren, lite tråkigt att jag missar det i år, men jag tvivlar inte för en sekund på att hon kommer berätta exakt allt som hänt under luciaturnén, vilket jag absolut inte har något emot att lyssna på.



I övrigt så har jag även pratat med min vp idag, han sa att han ännu jobbar den tiden som jag anländer till North Carolina så att jag lär få vänta på honom vid flygplatsen i 3 timmar. Dock finns även ett annat alternativ, och läs klart nu innan ni börjar skratta, för han sa att jag kunde ta en taxi från flygplatsen till en tågstation och sedan ta ett tåg till Greensboro för att slippa vänta... Detta var helt upp till mig själv vad jag kände för, och jag är tacksam för att han tänker på mig,  MEN eftersom jag knappt hittar från hamnen till ica maxi här på Gotland, så tänker jag snällt sitta och vänta på flygplatsen tills han kommer och hämtar mig. Jag har inga problem med att ge mig ut på lite äventyr, men första dagen i NC så vill jag nog komma på plats innan jag ger mig iväg på egen hand och utforskar delstaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar