söndag 11 november 2012

Fars dag

Tredje blogginlägget på en dag, imponerad över mig själv! För mycket fritid? Faktiskt inte.. Idag har jag haft en väldigt rolig dag. I morse skrev jag om att jag kanske skulle ge mig ut och provköra bilen för första gången och vet ni vad? I did it. (Dock glömde jag att ta ner garageporten, så jag är väldigt glad att ingen var införbi och tog för sig av familjens saker) Jag började bli hungrig och tänkte först gå till affären, men sedan kände jag "Hur svårt kan det vara? skärp dig!" så jag satte mig i bilen, backade ut och tog min första tur. OCH tro det eller ej, men jag hittade till och med affären med en gång! Väldigt stolt över mig själv måste jag säga. Har till och med kört till affären två gånger idag, andra gången satt min vp med i bilen då vi skulle handla mat inför kvällen. Han kommenterade min parkering lite då det fanns ca 1 meter till godo att köra fram på, men men, han är inte den första som kritiserat min parkering så det gör inget.

Annars har jag varit på ett ställe som heter Red Mango där jag och 8 andra au pairer i området åt frozen yoghurt. Det var lite speciell smak på, men gott! Och inte lika fet/sockrig som glass är så vi lär gå dit fler gånger. Alla var tyskar utom jag och Luigi. Försökte styla lite med min bräckliga tyska men det gick inget vidare så de bara skrattade åt mig... Jag försökte i alla fall! Nej men det är ett väldigt härligt gäng som är lätt att prata med och jag hade inga problem med att bjuda på mig själv lite. Känns som att jag kommer trivas otroligt bra här, människorna är underbara och språket är inget större problem. Visst finns det vissa ord som jag inte har koll på, (skulle tillexempel försöka fråga min vp om tvättmedlet men kunde inte hitta ordet - kroppsspråk gäller då) men i det stora hela så är jag inte särskilt orolig över något så det känns skönt. Eller okej, nu ljög jag lite, för jag är SJUKT orolig över de där äckliga spindlarna som finns här, men bortsett från dem så nej.
Luigis värpappa berättade för mig om när han fick se den största spindel han någonsin sett, som även råkade vara den svarta änkan (världens giftigaste spindel som av en händelse finns här) och gick sedan in på detaljer om hur stor den var och hur den såg ut. Behöver jag säga att det inte hjälpte min fobi? Har dock inte sett en spindel än, och jag hoppas att det fortsätter så.

Ikväll åkte som sagt jag och min vp och handlade och lagade sedan pasta och tomatsås tillsammans, och fick då för första gången sedan jag kom hit tid att verkligen sätta sig ner och prata med varandra om allt och ingenting. Han är väldigt snäll och otroligt intelligent (jag lär inte ha mycket till chans om vi hamnar i en diskution, men det får gå), ser fram emot att få lära känna honom mer! Imorgon börjar min första riktiga jobbdag. Ska äntligen få träffa barnen för första gången! Är inte särskilt nervös inför det just nu faktiskt, kanske kommer imorgon, men jag tänker bara vara mig själv och hantera dem så gott jag kan. Sedan har jag ju lite presenter med mig till dem så att jag ligger bra till i alla fall i början ;)

Nu är klockan tio här så jag ska snart gå och lägga mig, börjar bli trött. Måste bara ägna lite rader till min kära pappa som blivit firad på fars dag där hemma i Sverige. Det kändes lite konstigt att inte vara hemma idag om jag ska vara ärlig, men jag ringde upp honom och pratade en stund så det hjälpte mig lite från att känna sig "skyldig" för att inte vara närvarande. Sedan tog han det kanske inte så hårt att jag inte var där, men det kändes ändå lite konstigt att inte kunna fira honom ordentligt. Så om du läser det här pappa så får du gå ner och läsa på tavlan som står i finrummet så vet du hur mycket du betyder för mig. Grattis på fars dag!
-Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar