måndag 26 november 2012

Grattis Pappa!

Min pappa fyller 49 år idag (varsågod för påminnelsen pappa), stort grattis igen! Hoppas tårtan med banan och ananas fyllningen inuti och sedan kiwi och mandarinerna utanpå var lika god som vanligt. För varför ändra på något som varit standard sedan första födelsedagen? Traditionen är viktig, så nästa år när pappa fyller 50 år (inte 60 som Helena påstått) så förväntar jag mig en sådan tårta när jag kommer hem lagom till den stora dagen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I morse skulle jag och min vp åka och lämna barnen vid skolan. Jag skulle köra för att lära mig/träna på vägen så att jag kan hitta imorgon när jag ska stå på egna ben. Hade inte min vp suttit bredvid så hade jag svängt fel två gånger och förmodligen hamnat vid den där bensinmacken igen. Ärligt talat så är jag lite nervös inför morgondagen då jag ännu känner att jag inte har helt läget under kontroll, det är en väldigt konstig väg och när man är på "the highway" så visar inte gpsen samma som den gör när man är på de mindre vägarna. Det visas nämligen en gul stolpe som räknar ner avståndet så man vet exakt när man ska svänga när man är på de mindre vägarna, men på motorvägen (är det rätt ord?) så visar den bara en pil som är väldigt luddig. På vägen till själva skolan är det nog inga större problem då 6 åringen vet vägen, men när jag väl ska ta mig dit för att hämta dem igen så blir det värre... Aja, ska göra mitt bästa! Känner mig inte som en gps-master längre av någon anledning.

Annars så har jag fixat ett bankkonto idag och sedan umgåtts med familjen. 
Måste bara skriva en "ur barnamun". Vi satt och åt middag när min vp ville få treåringen att berätta om vad han gjorde i morse. 3åringen hade nämligen vaknat en kvart tidigare än han egentligen behövde och gick ner till sin pappa och sa "dad, i need to take a nap" (pappa, jag behöver vila). Han fick då gå och lägga sig i sin pappas säng,men valde då att lägga fötterna på kudden.       Vid matbordet frågade då min vp 3åringen om han kunde komma på vem mer som sov med fötterna på kudden. "Erika" svarade han då. "Because she is from Sweden".  Klart att alla svenskar sover så?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar