fredag 16 november 2012

Lokalsinne??

Då var det dags för ännu ett inlägg tillägnad mitt stora problem i livet - att hitta rätt väg när man är ute och kör. Just nu känner jag för att mosa gpsen med mina bara händer och få tyst på tanten som aldrig säger rätt! För inte kan det väl vara jag som hela tiden missuppfattar henne och kommer ut på vägar som knappt är körbara???
Ikväll skulle nämligen jag och 7 andra au pairer äta mat på en kinesisk restaurang. Luigi erbjöd sig att hämta upp mig,vilket jag var snabb på att tacka ja till. Jag gör allt för att undvika köra bil, speciellt på kvällen eller vid rusningstimmarna. Han skulle hämta mig vid 6pm, men när klockan började närma sig 6.40pm fick jag ett samtal där han sa att hans gps inte kunde hitta vägen till mitt hus... Så då hade jag plötsligt inte så mycket annat val än att skynda mig in i bilen och försöka komma överrens med min egen gps. Efter lite om och men + ett samtal till min vp så lyckades jag pricka in rätt adress och hittade faktiskt till rätt ställe. Jag var väldigt förvånad själv när jag klev ut på parkeringen och mötte upp en av au pairerna. Luigi hade också hittat rätt tillslut. Maten var jätte god och sällskapet lika trevligt som vanligt och tillslut rann tiden iväg och det var dags att ta sig hemåt igen. De andra önskade mig lycka till då jag berättat om hur min första arbetsdag slöt med att min vp fick hämta upp mig när jag skulle hämta barnen, och sedan min och luigis försening den här kvällen pga hans gps.
Redan vid andra korsningen tog jag fel sväng och sedan var det igång igen. Gpsen visade exit-vägar att snurra runt på för att komma tillbaka till rätt huvudväg (man kan liksom inte direkt bara vända på motorvägarna) och sedan sväng hit och sväng dit. Tillslut gav jag upp och ringde återigen upp min vp för att ännu en gång erkänna att jag kört fel. Innan han åkte till NY så installerade vi en app på min mobil som gjorde att han kan se vart jag är, så med hjälp av den fick han ge mig lite direktiv så att jag tillslut kunde ta mig hem igen. JÄTTEKUL att störa honom och hans tjej hela tiden, hade ringt honom en gång tidigare för att jag lyckats trycka på fel knapp på husalarmet... Imorgon tänker jag inte ringa honom en enda gång,har stört dem tillräckligt!

Lite såhär har jag åkt under kvällen...

Hade underlättat med skyltar som denna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar