söndag 25 november 2012

Julsånger när de är som bäst!

Sitter och lyssnar på Peter Jöbacks julskiva, älskar den! Har lyssnat på den varenda jul sedan han släppte skivan, och jag tänker inte göra ett undantag i år bara för att jag råkar befinna mig i ett annat land.
Resten av folket är i kyrkan för tillfället, och sedan ska de äta frukost/middag vid the club house som ligger i närheten. Själv valde jag att inte följa med till kyrkan då de är katoliker så jag tyckte det kändes lite konstigt att "ändra kyrka". Annars tycker jag att det är mysigt att gå på gudstjänst omkring julen så jag funderar på att åka till en svensk kyrka någon gång i advent.

Nu på morgonen har jag skypat med familjen där hemma, fick även se en skymt av katterna som vi har. Saknar att ha djur omkring mig, känns verkligen som att det fattas något! Men det var i alla fall väldigt skönt att få prata med familjen igen och för en gångs skull kunna prata svenska, har inte trättat någon svensk sedan jag var i NewYork på skolan.

Idag ska jag träffa lite vänner på ett kafé klockan tre och sedan får vi se vad vi hittar på. Måste bara kolla med min värdpappa om han behöver någon hjälp med barnpassning eller om jag är ledig.
Spännande inlägg va? ;) Hur som helst så lovade jag mamma och pappa att lägga upp bilder på bilen som jag kör, så här kommer lite bilder från mitt sovrum och bilen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar