söndag 11 november 2012

New York

Helloooo! Nu tänker jag vara så jobbig att jag ska backa ett par dagar igen.Närmare bestämt till i torsdags eftersom det var en lite speciell dag som jag inte ens nämnt i den här bloggen än. Torsdagen var sista lektionsdagen på au pair skolan så vi slöt runt två och fick då ett diplom som bevis att vi varit där. Det hela gjordes självklart på ett amerikanskt sätt när man tar studenten. Ett tal om framtiden, upprop en och en som fick gå fram och ta emot sitt diplom (och även ta bild med läraren) och sedan applåder.

När vi var klara skyndade vi oss att äta för att sedan göra oss i ordning för att ta en tur in till New York City! Vi var 8 st svenskar som åkte tillsammans, varav två av dem (om inte fler) hade varit där innan så de visade oss runt lite. Det såg inte helt ut som jag hade tänkt mig när vi gått av tåget. Gatorna var fulla av sopor, byggnadsställningar överallt och inte värdens mode på människorna som gick på gatorna. Kanske hade det med stormen att göra? TILLS vi kom fram till Times Squere. Det var precis som man föreställer sig. Tänker låta bilderna tala för sig själva om ett tag! Vi gick även till Victoria's Secret där alla kom ut med minst en påse var. Dock lyckades såklart jag, jennifer, amelie och en till komma bort från de andra i denna 3-vånings affär så vi letade runt efter dom i minst en halvtimme-timme. Tillslut gav vi upp och gick in till en resturang för att få i oss lite mat. Därefter skulle Jennifer och den andra tjejen (som jag pinsamt nog tappat bort namnet på- trevlig var hon iaf)  kolla på smink så vi gick in till en sminkaffär som lika gärna kunde ha varit en klubb. Festmusik spelades utav en DJ inne i affären (var lite svårt att prata med varandra) och det var hur mycket folk som helst därinne. Varför har vi inte sådana härliga affärer på Gotland? Blev peppad på att gå ut, men det var nog så nära utgång vi kunde komma den dagen, för sedan var det dags att ta tåget tillbaka till Tarrytown innan klockan blev allt för mycket.
Amelie och Jennifer i skolan

Klassen


Jag och Joan


Tågterminalen i NY









Speciella människor fanns det gott om

Times Sqare



Vi gick även införbi Starbucks







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar