torsdag 15 november 2012

Piano-battle

Den här dagen har varit väldigt lugn. Känns lite skönt att bara vara ensam hemma ett par timmar och smälta allt, idag var nog första gången sedan jag kom hit som jag faktiskt började fatta på riktigt att jag faktiskt befinner mig i USA - mitt drömland sedan länge! Helt underbart!
Annars har jag försökt dra ihop alla au pairer för att äta kvällsmat, men alla utom jag och Luigi jobbade så vi ska ta det imorgon istället. TUR för mig, eftersom min vp hade bokat bord på en lokal klubb för mig och alla hans närmaste grannar ikväll så att de skulle få träffa mig och jag dem. De var väldigt trevliga, och barnen (som var 13,9 och 6 år) var också hur roliga som helst. Den minsta kämpade hela middagen med att pilla ur "köttet" ur musslorna (med hjälp av händerna) och när sedan desserten -som var choklad tårta- kom så hade hon kort därefter choklad runt hela munnen med. Det var så kul att iaktta henne, hon var totalt koncentrerad på vad hon gjorde! (Inte för att ni kanske bryr er, men det var roligt att se på.)

Hur som helst, när jag och min vp åkte hem igen så satt vi och pratade en stund, och plötsligt frågade han om jag hade spelat piano här ännu. (Det finns ett jättestort piano mitt i ett av rummen här i huset) Jag sa då att jag spelat en gång sedan jag kom hit men ingen större stund. Han ville gärna höra mig spela så jag plingade fram en melodi från "Hit the road Jack" och "Oh when the saints go marching in". Därefter frågade jag om inte han kunde spela något, och han drog då fram en gammal gammal gammal pianobok med miljoner toner på ett stycke och började spela. Han dabbade inte en enda gång, helt sjukt hur han kunde spela! Efteråt fick jag se att det var en av Mozarts melodier/låtar , och sedan spelade han "The phantom of the opera" med en axelryckning. När han var klar stirrade jag bara på honom och sa - I will never play when you're home again. Han bara skrattade. Blev ganska mosad av honom när det gällde att spela, men det gör inget! Det var en ny sida av honom som jag fick se i alla fall.

Imorgon åker han till New York med en tjej som han dejtat ett tag. Hon fyllde 40 i förrgår och han fyller 40 i helgen så de ska åka dit och fira. Detta innebär att jag kommer vara ensam hemma från fredag till tisdag, vilket jag inte har något emot alls. Har massa planer med de andra au pairerna, ska bla shoppa och äta middag med några imorgon, bowla på lördag och sedan åka till Charlotte på söndag för att se football game. Ser fram emot det!

Nu måste jag sova, good night and sleep tight!
- Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar