tisdag 13 november 2012

Första Arbetsdagen!

Hey! Igår var min vp ledig från jobbet så vi tänkte göra allt papperarbete klart så vi slapp tänka på det sen. Med pappersarbete menar jag fixa Soceity security card,  böcker till körkortstestet, och även öppna ett bankkonto. Så med mig bakom ratten och gpsen påslagen så åkte vi till security card kontoret, men det var stängt. Anledningen till det var att de firade Veteran's day så det var en röd dag. Typiskt min tur, men vi ska ordna allt det där på onsdag istället då han börjar sent. 
Istället åkte jag och min vp till barnens skola. Det är en privat skola som har ett väldigt speciellt system. För det första så väljer barnen själva vilket ämne de vill jobba med, de får alltså ett papper på saker som ska bli gjorda under dagen och sedan är det upp till dem hur lång tid det ska ta och i vilken ordning, enda kravet är att det ska vara klart innan de slutar. För det andra så står alla föräldrar/barnflickor i en bilkö för att lämna av/hämta barnen och så står lärarna och tar emot dem, vi behöver alltså inte ens gå ur bilen. 
Efter vi varit där i 1,5 timme så åkte vi tillbaka hem till huset för att träffa vår LCC (Local Childcare Coordinator), som ska vara Cultural Care's kontaktperson för oss under hela året. Skulle något problem dyka upp eller om vi har några frågor så är det hon som vi ska höra av oss till först. Kim (som hon heter) är väldigt snäll och pratar oavbrutet! Hon bor nästan granne med oss med så det känns bra allting.

Därefter åkte jag och min vp tillbaka till skolan för att hämta barnen. De var lite blyga först men de ändrade sig ganska snabbt. Vi åkte införbi deras favorit ställe där de säljer frozen yoghurt innan vi återvände hem. Väl hemma visade barnen mig alla deras tåg som de hade. Och jag kan säga att det finns mer än ett i deras samling.. Herregud! Efter vi lekt lite med tågen så var det dags att åka och äta mat på en burrito resturang. Tre brandmän gick in i resturangen medan vi var där vilket baren tyckte var vrål häftigt! De började viska till mig och vp för att berätta hur coolt det var utan att brandmännen skulle höra då de satt vid bordet bredvid. Så sött!

Vid läggdags så läste vi två sagor innan det var dags att gå och lägga sig. Jag höll själv på att somna medan min vp läste, blir jätte trött i huvudet av att lyssna och prata ett annat språk hela dagarna. Sedan är det mycket att ta in nu i början, så jag somnade redan vid nio.  

Idag har jag och Zoe (barnflickan som tagit hand om barnen innan jag kom) tagit barnen till skolan och sedan i eftermiddag ska jag hämta dem själv och börja jobba på egen hand. Vet inte rikrigt vad jag ska göra fram tills dess, får se vad jag hittar på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar