lördag 1 december 2012

Scandinavian Christmas Fair

Jag har börjat drömma på engelska, andra natten i rad nu. Känns konstigt men ändå naturligt på något vis. En utav anledningarna till att jag är helt säker på detta är att jag blivit väckt av barnen och då vaknat "mitt i en dröm", då kanske ni undrar varför jag blivit väckt av barnen? Det ska jag berätta för er! Men jag börjar från början, närmare bestämt när jag skulle hämta barnen från skolan igår.

Jag hämtade upp dem och sedan åkte vi till ett café där de säljer frozen yoghurt. 3åringen var inte helt samarbetsvillig hela tiden men men... Sedan åkte vi hem och lekte, åt mat och såg på film. Hade en mysig hemmakväll bara. Pappan kom hemförbi i en halvtimme innan han åkte igen, och detta betydde att jag skulle lägga barnen (något jag inte gjort själv någon gång sedan jag kom hit). 3 åringen var inte särskilt samarbetsvillig denna gången heller, utan hittade på allt möjligt för att slippa gå och lägga sig. 6 åringen blev allt mer irriterad på sin bror eftersom jag lovat 6 åringen att vi skulle se 3 episoder av "Thomas" (1 episod = 10 min). Blev lite små kaos där ett tag men efter ett tag så lyckades jag lugna ner dem. När 3 åringen var i säng så gick jag och 6 åringen ner för att se på tv, men vid andra episoden av programmet så hörde jag hur något gick på övervåningen. 3åringen behövde bara gå på toaletten och kom även på att jag kunde tända en viss lampa "när jag ändå var där". När jag för andra gången lagt honom i sängen så gick jag sedan ner för att se klart resten av programmet med 6 åringen. Sedan gick vi upp till hans rum för att läsa en saga. Mitt i sagan kommer 3 åringen intassande för att få hjälp med att ändra lampan så att "den blinkade rätt".  Lade då honom för tredje gången och upplyste honom att det var mitt i natten och att han skulle sova.
När tillslut båda barnen somnat så var jag hur trött som helst, tog inte lång tid innan även jag somnade. Klockan 4 på natten vaknar jag av ett skrik (det är här jag någonstans lade märke till att jag drömmer på engelska) och kort därefter rusar en gråtande 6 åring in i mitt sovrum och skriker "I want dady", jag lugnade honom och sa att hans pappa var hemma och att vi kunde gå ner till honom, men precis då kom pappan upp och gick in till oss i mitt rum. 6åringen hade haft en mardröm, MEN det var inte bara det han vaknat av, utan han mådde illa också. Innan vi hann reagera så spydde han på min heltäckningsmatta. Efter lite om och men så gick vi återigen tillbaka till våra sängar för att somna om. Vid 7.15 vaknar jag av att en 3 åring klättrar upp i min säng, ruskar om mig och säger "wake up, its daylight outside". Så det var bara att kliva upp och ta på ett barnprogram i förhoppningen om att kanske få slumra lite på soffan medan han tittade på tv, men det gick inget vidare. Ville inte väcka pappan då jag vet att han inte fått mycket sömn den senaste veckorna när det varit thanksgiving och allt så jag lät honom sova ut.
6 åringen mådde i alla fall bättre under dagen och vi cyklade, åt pankakor och lekte lite innan vi skulle åka till Raleigh (som tar 1.5 timme) för att åka till Scandinavian Christmas Fair. Där hade de Luciatåg med lottdragning, julmarknad, dans kring granen, fiskedamm och svensk-dräkt visning. Jag köpte knäckebröd och lussebulle, gillar egentligen inte lussebullar men nu gör jag det. Kände mig verkligen som hemma! Mysigt! Dock började 6 åringen få frossa så vi åkte därifrån vid 5 och åt lite mat innan vi åkte hem. 30 minuter innan vi var hemma så spydde 6 åringen i bilen, närmare bestämt den bilen som jag kör. Själv har jag lite halvsvårt för spyadoft så det var väldigt långa 30 minuter innan jag kunde få andas frisk doft igen.

Nu sitter jag här hemma och tar det lite lugnt ett tag. Barnen sover,min värdpappa har precis kommit hem efter att ha varit införbi en biltvättsfirma (hoppas spyadoften är borta nu) och snart ska jag åka iväg för att gå ut på en country club för att fira två au pairer som fyllt år. Är egentligen väldigt trött men det är bäst att passa på att träffa dem när det är helg, vardagarna består mest av jobb så då är det lite svårt att träffa alla. När jag väl kommer hem igen så tänker jag sova och sova och sova. Så gode Gud eller vem som helst som har någon makt, gör så att jag kan få sovmorgon imorgon!! TACK!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar