måndag 10 december 2012

Bad Day

Idag är inte min dag. Klockan är bara 11.00 men jag vill bara gå och lägga mig så dagen kan ta slut. Jävla skit dag rent ut sagt! Déjá vu så det smäller om det!


Tänker istället berätta om gårdagen som var betydligt bättre. Tillbringade i princip hela dagen tillsammans med de andra au pairerna. Vi hade au pair möte först, ett obligatoriskt möte som man måste gå på för att vår LCC ska få en chans att träffa oss en gång i månaden och kolla av så att alla har det bra. Eftersom det närmar sig jul så hade alla köpt en julklapp för max $15, jag och Sfeffi köpte varsitt biokort med baktanken att de au pairerna som fick korten kunde gå tillsammans. Då jag är den yngsta i gruppen så fick jag välja paket först och sedan fortsatte det i tur och ordning. Man fick valja att ta ett paket som var oöppnat, eller sno ett paket från någon annan som redan hade tagit ett om man hellre ville ha den då man visste vad det var för något. (Förståelig text?)  Jag fick ett presentkort på Target för $15, känner mig nöjd!
Kan även tillägga att min och Steffis plan med biokorten raserades då LCC.n tog ett av korten och den kinesiska au pairen den andra. Antar att de inte lär gå tillsammans...

Efter mötet åkte jag, Kevin, Steffi och Luigi till Maxi b's (vårt favorit café) och satt och pratade ett bra tag. Åh vad jag mår bra av att umgås med dem! Vi har alltid lika kul! Dock kommer Steffi åka till New York i tre veckor från och med fredag, sedan åker jag till Colorado den 20.e och  Kevin till New York den 21.a (Isa är förresten i San Fransisco just nu den lyckosten). Detta betyder att vi inte lär ses på ett tag framöver (snyft), men vi har i alla fall en helg till att umgås innan alla drar. Vår första plan var att åka och skjuta på måltavla eller lerduvor, MEEEEN eftersom Erika inte fyllt 21 än så ändrades planen till eventuell minigolf istället. Lite mindre våldsamt sådär så att även småbarn kan få vara med. Om ni bara visste hur irriterande det är med den amerikanska 21 års gränsen! Om 119 dagar fyller jag 21, tänker fira det i non-stop i en hel vecka! Amen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar