lördag 29 december 2012

Bryter emot amerikanska lagar för en kväll eller två!

Gårdagen var gaaaalet kul! Åkte hem till Maria för att umgås med "gänget" nu när det är helg och alla är lediga. Huset var beläget vid de rikare kvarteren här i GB och huset var enormt! Helt sjukt hur vissa människor bor, de hade bokstavligen ALLT!
Jag och Luigi kom till Marias hus lite tidigare än de andra så vi passade på att spela två omgångar biljard medan vi väntade på Kevin och Katharina (den nya au pairen). Då jag förlorade emot Luigi 3 utav 4 ggr sist vi spelade (måste tilläggas att jag och en annan au pair var på samma lag sist och turades om att spela) så hade jag en stark revanch lust denna gång och vägrade förlora igen. Blev bjuden på en öl utav Maria och sedan var spelet igång, och jä*lar vad bra jag var! Vann första omgången och ledde hela andra omgången,men lyckades sedan på ett absurt sätt få ner 8an så jag förlorade, men det gjorde inte så mycket just då. En öl var tydligen allt jag behövde för att få ordning på skillsen!
Hur som hest så anlände tillslut både Kevin och Katharina så då åkte vi till ett Steakhouse för att äta lite mat (har blivit stamkunder där nu i princip, servitörerna kände igen oss direkt). Efter maten åkte vi till ett systembolag för att inhandla lite god dricka innan vi åkte tillbaka till Marias hus för en liten hemmafest. Där gällde ingen åldersgräns på alkohol så Ä N T L I G E N fick jag smaka på rött vin igen, åh vad gott det var! Njöt verkligen! Kvällen fortsatte med ännu mer biljardspel, ordförklaringsspel och pingis, samt en hel del skratt och samtal. Jag och Kevin var outstandig i pingisen emot Luigi och Isa (som förövrigt kom senare). Mina reaktioner blev betydligt bättre med vin i kroppen, vi bara vann och vann och vann! Nej nu ska jag vara snäll, Luigi och Isa var duktiga dem med (fast inte lika bra som oss).
I Marias hus bor även en hund som är utav sorten chihuahua. Har ärligt talat aldrig sett en fulare hund! Annars tycker jag i princip alltid att djur är söta -speciellt hundar och katter- men den här liknade en blandning utav utomjording och korv. Alldeles för rund för sin storlek var hon också..

 Bilder kommer här,finner inga ord för denna fantastiskt roliga kväll!




Idag blev det förresten shopping med Isa och Katharina vid Four Seasons Mall. Hur mycket butiker som helst,älskade det! Dock hade min vpappa försökt få tag på mig under dagen efter jag skrivit till honom om vart jag befann mig, men jag såg inte det förens vi var på väg till bilen. Ringde då upp honom och fick veta att det var just det shopping centret som jag egentligen inte borde hålla till vid efter det blivit mörkt (vilket det såklart vblivit när vi var klara) då det varit skottlossning där för inte så länge sedan. UPPS! Men jag kom i alla fall hem utan några problem med två nya påsar med linnen i, så ingen skada är skedd.. Mer än att jag är ett par dollar fattigare, men det är det värt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar