söndag 2 december 2012

Arizona Pete's Saloon

Ännu en dag går mot sitt slut här i amerikat. I övermorgon är det exakt en månad sedan jag lämnade Sverige för att flytta hit till USA. Vad hände med tiden? Känns som att det var igår jag satt på Londons flygplats och stirrade på en skylt där det stod "Please wait" i 6 timmar. Nej men ärligt talat, det har gått väldigt fort! Men trotts denna korta tid så har jag hunnit med en hel del, kollade igenom mina tidigare blogginlägg och är glad att jag faktiskt är hyfsat bra på att uppdatera bloggen på allt som händer här!

Idag är en ren slappar dag, känner mig inte helt 100% då jag känner av halsen och har huvudvärk (nej jag är inte bakis). Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt, vill inte gärna bli sjuk innan/till jul då vi ska åka till Colorado... Ligger därför lite lågt idag och tar igen mig medan min vpappa och barnen är och shoppar julklappar till mamman.  Jag behöver också shoppa, men tänkte ta det i veckan då barnen ska bo hos sin mamma i 5 dagar! 

Lite info om gårkvällen då.
Åkte till en klubb som heter Arizona Pete's Saloon och mötte Isa, Luigi Steffi + en kompis till Steffi där. Mitt första intryck av klubben var vääääligt skeptiskt då byggnaden såg mer eller mindre ut som en gammal barack mitt ute i ingenstans. Den enda vi visste om klubben var att det är en country club där det i princip alltid är liveband. Vi steg in i byggnaden, de andra fick betala $6 (ca 45 kr) och därefter fick de ett vitt band omkring handleden. När det till sist var min tur så fick jag betala $10 och sedan få världens tusch märke på båda händerna eftersom jag var MINDERÅRIG! Kände mig inte alls som 15 år igen....... 
Hur som helst, lokalen var inrett så som man tänker sig en amerikansk country club, en stor bar, bord i form av tunnor, ett stort dansgolv där folk är klädda i jeans och skjorta/t-shirt. Inga klänningar eller större upp-piffning här inte. Det fanns faktiskt även vissa folk som hade cowboyhatt. Kände mig lite smått överklädd med mina "vanliga" festkläder. Tur det var ganska mörkt i lokalen... 
Man kunde även testa bull-riding (för $5) om man ville. Självklart prövade Luigi, dock höll han sig inte kvar så jätte länge men jag ger honom en stor eloge som faktiskt testade. 
Vi gick till baren där de andra köpte drinkar medan jag beställde en cocca cola. Fick ett sugrör till på köpet, wow! Inte alls barnkalas... (Ja jag är lite små bitter som är "för liten för att dricka", ett glas vin hade ju inte suttit helt fel!) 
Något som var rikitgt häftigt var i alla fall dansen. Alla på dansgolvet dansade exakt samma moves (Linedance) till musiken, vid byte av låt så bytte de ut vissa danssteg och alla hängde bara på. Själv beskådade jag bara det hela och tyckte det såg as coolt ut då det var en blandning av linedance/house. Mot små timmarna kom house / hip hop musiken fram så då kunde även vi joina dansgolvet. Hade med andra ord en bra kväll! 


Fest lokalen, inbjudande va?



Skämtsamma skyltar överallt

Gissa vem som blivit stämplad som minderåring?

Tycker hemskt synd om mig själv...

Bar m. bord och stolar

Fräsch Inredning





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar