onsdag 19 december 2012

Colorado

Imorgon åker jag till Colorado och ska stanna där till den 26/12. Ska bli riktigt kul att få åka iväg!! Dock har jag snabb packat allt lite nu under kvällen, kom på att jag varken har kloka skor, vantar eller någon mössa... Men jacka har jag i alla fall! Vet inte hur jag tänkte där riktigt, lär ju bli ganska kallt när man ska åka skidor osv. Får nog besöka en klädaffär där borta..

Med tanke på att jag kommer lämna datorn här i Greensboro så blir det svårt att blogga. Vet inte hur mycket tillgång till internet jag kommer ha när jag väl är där, så vi får se om det blir någon uppdatering under julen. Tvivlar på det!
Idag har det varit alla former av städare i huset, först de vanliga städerskorna som kommer hit varannan vecka och sedan "carpet cleaner" som fixade min matta som 6 åringen spydde på, så nu är här rent och fint igen! Fick förresten svenskt godis i form av lakrits och tre olika sorters choklad i julklapp utav städerskorna, de är för snälla! Tackade dem genom att sitta barnvakt för en tvåårig tjej som är en av städerskornas barn som alltid följer med, vilket underlättade arbetet för städerskorna, så alla var nöjda och glada!

Ikväll hade vi en sista middag med alla au pairer innan alla sprider ut sig i hela USA under julen, träffade då även den nya au pairen från Tyskland, verkar vara en väldigt trevlig tjej! Vi planerade även nyår lite smått under kvällen, egentligen hade jag velat resa iväg någon stans men de flesta au pairerna jobbar på dagen så vi bestämde oss för att fira hos Maria (au pairen från Colombia), hennes värdfamilj kommer inte vara hemma under nyår så vi har hela huset för oss själva. OCH DÄR GÄLLER INGEN 21 ÅRS GRÄNS så jäää*lar vad då ska firas!!!

Måste packa vidare nu och sedan gå och lägga mig, lär bli en lång dag imorgon!
Då jag inte vet om jag kan skriva när jag är i CO så får jag passa på nu att önska er alla en riktigt God Jul där hemma! Ät julskinka, prinskorv,potatis och allt vad det är för mig i år, och ta även en slurk julmust därtill! Tänker även önska mig själv lycka till i skidbackarna, känns ganska bra att ha en läkare med sig då man inte åkt på ett par år! Men ungdom som man är så ska det nog inte vara några problem, behöver bara införskaffa mig ett par vantar...
God Jul kära Sverige och tack familjen därhemma för julklapparna (de är redan öppnade, kunde inte hålla mig tills efter jag kommit hem igen,helt perfekta)!!

/Erika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar