lördag 15 december 2012

It's on

Vaknade i morse klockan 5.30 av att treåringen ruskade på mitt täcke. "I think it's day time". Halvt vid medvetande svarade jag "I don't, go back to bed". "Then I want sleep in your bed because I do that sometimes when I can't sleep". Så upp med treåringen i sängen och bädda ner honom bredvid sig. Därefter var det slutsovat för mig, nog för att jag snurrar mycket när jag sover, men treåringen är ju extrem. Tillslut hade jag hans fötter på ryggen,han lyckades komma på tvären minst tre gånger, så jag fick lyfta tillbaka honom så han låg rättvänt så han inte ramlade ur. Är glad att sängen är väldigt stor!
Vid sju vaknade även sexåringen, vilket treåringen hörde och hoppade då ner från sängen och sprang ut till sin bror. Därefter tog min vpappa över så jag fick somna om till nio.
Vid sådana här tillfällen tänker man tillbaka och kommer på att jag själv brukade springa in till mammas och pappas sovrum när man inte kunde sova, eller om man hade en mardröm på natten. Fanns säkert gånger då både jag och Helena tryckte oss ner mellan mamma och pappa, herregud! Men varför inte?

Under dagen har båda barnen haft basketboll matcher, vilket hade gått bra vad jag förstod. Kul att det kommer lite sporter att se på med, inte bara leka med tåg eller lego. Min vpappa har köpt en basketbollkorg, så nu ska här ut och spelas!
Jag var dock inte och såg på matcherna idag, har istället tagit en längre promenad. Hade på mig en tröja och vårjackan men det blev verkligen för varmt! Jag vänjer mig aldrig med det här vädret! Det är ju December, normalt hade jag varit glad om jag hade känsel i fingrarna när jag var ute vid den här tiden på året, här blir man för varm istället. Men jag klagar inte, hellre värme och snöfria vägar :)

Snart ska jag åka och spela mini golf med de andra au pairerna, har fått en idé om att köra landskamper, vi är ju trotts allt folk från Sverige, Colombia, Italien, Kina och Tyskland. Lite sportsliga aktiviteter ska jag allt lura över dem på! Dock är det 6 st tyskar så jag har inte helt löst problemet om hur uppdelningen ska gå till, antingen får de turas om eller dela upp sig på något sätt.. Nåja, det löser sig! Måste först berätta om min plan. Uppdaterar er senare om de andra au pairerna är för min idé!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar