torsdag 13 december 2012

Lucia

3 dagar utan uppdatering, hur ska jag kunna återberätta allt? Tänker dra dagarna väldigt kort. 

Tisdag: Jobbade, hade en dålig dag för andra dagen i rad. Ingenting gick riktigt som det skulle, plus problem med äldsta barnet som gjorde allt utom att lyssna. Kvällen bestod av skol-konsert med inspiration utav en blandning av australienskt / indisk musik. (Ja det lät lika konstigt som det låter, men helt okej ändå.) Därefter träffade jag Luigi för att få papper/info om kurser till college som jag ska börja på nästa år.

Onsdag: Ledig. Träffade några au pairer för att äta frukost på ett bagels konditori. Åkte därefter till Friendly Center för att shoppa lite julklappar. Skypade en stund med alltid lika trevliga Julia. Dagen avslöts med ett biobesök med en annan au pair.

Torsdag: Ledig. Åkte ännu en gång till shopping centret för att handla julklappar då jag fått lite mer inspiration. Glömde dock köpa en julklapp så det blir att åka tillbaka imorgon igen. (Inte mig emot!) Ska snart åka och köpa lite mat och sedan slå mig ner vid tv.n och se ett avsnitt av Vampire Diares.

Idag är det lucia därhemma i Sverige,saknar den mysiga känslan med fin musik samt julmust och pepparkakor. Just den här månaden är det lite jobbigt att inte vara hemma och julpynta, fira lucia, advent och tillslut julafton. Det är trotts allt en familjetradition och det känns lite småkonstigt att inte ta del av den i år. Visst firar de jul här i USA också, och jag har förberett mig på "en annan typ" av julfirande i år, men jag måste erkänna att inget slår en svensk jul.
(Det är inte som att jag planerar att åka hem, det är bara mer "just saying".) Hoppas att ni har det underbart där hemma, själv har jag muntrat upp mig själv genom lite shopping efter de två dåliga dagarna, och vet ni vad? Det hjälpte! Så nu är jag som ny igen! :)

Måste få tag i Karolina snart och skypa, vill ju veta hur det har gått med hennes luciauppdrag!

Lucia 2009 då Karro herself var med som kandidat!
(2.a från höger)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar