fredag 7 december 2012

Paketproblem

Sovmorgon när den är som bäst! Eller? Vaknade klockan 7 imorse utav att min vpappa gick runt på nedervåningen och ordnade i köket innan han åkte till jobbet. Kunde omöjligt somna om. Men det gjorde ingenting, jag såg på den svenska julkalendern på mobilen och klev sedan upp hur pigg som helst! 

Skulle under förmiddagen lämna av två paket för min vpappa till ett postkontor. No problem tänkte jag. Åkte dit, (fick ringa min vpappa för att hitta) och klev in genom dörren. Möttes då av en man i min längd som sa någonting i form av "Hej" och därefter tog han emot mina paket. Sedan försökte han föra ett samtal med mig, ställa frågor osv. men jag fattade inte ett enda dugg av vad han sa! Hans accent var totalt omöjlig för mig att förstå samtidigt som han pratade snabbt och lågt. Jag bara stirrade på honom och försökte hänga med så gott det gick, snappade upp max 10 ord, och det var bla;  "where are you from, Sweden, movie, paradoi, blue eyes, send, adress och sist men inte minst; package" ,försök att få det att gå ihop om ni kan! Tillslut ringde jag upp min vpappa så han fick prata med postmannen och svara på alla frågor medan jag stod och såg glad ut. Ville bara därifrån! Tillslut lade de på och därefter fick jag signera två papper och sedan betala innan jag äntligen kunde få lämna byggnaden. Får se vad min vpappa säger när han kommer hem, vi har skämtat om konstiga dialekter tidigare, ska fråga honom om han hade lika svårt att förstå mannen som jag hade! Herregud....

Så kan det gå! Ikväll blir det restaurangbesök med de andra au pairerna, finns förslag på en eventuell utgång till en latinsk klubb. Är faktiskt lite festsugen, hoppas bara att jag i så fall kan få slippa de hemska märkena på händerna, har ÄNNU kvar märkena från country klubben! Vilket är helt sjukt då jag har skrubbat som en dåre, har även försökt använda en special tvål med sandkorn i för att få bort allt, men det var en bra penna verkar det som... Dock är det ganska svagt nu men ändå, det syns lite dovt på händerna än.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar