fredag 14 december 2012

Shopping bring happyness

Erika är full med energi igen, skönt!
Idag har jag haft sovmorgon till nio, sedan fixat i ordning mig lite och skypat med syrran innan det var dags att träffa Maria (en au pair från Colombia) för en shoppingrunda. Min vpappa hade "min" bil då han behövde ha gpsen, så jag fick låna hans mini cooper UTAN gps. För att inte krångla till det för mig själv så bestämde jag och maria att vi skulle träffas utanför ett café där vi brukar hänga och sedan samåka till shoppingcentret. En lösning jag är väldigt tacksam för, hade förmodligen inte hittat hem om jag väl lyckats hitta shoppingcentret. Och ja, man kan tycka att jag borde veta vägen till affärerna vid det här lagret då det trotts allt är tredje dagen i rad, men nej, så funkar inte mitt lokalsinne tyvärr...
Efter en lyckad shoppingdag inklusive ett besök på ett frozen yoghurt café, så återvände jag hemåt igen. Min vpappa och barnen kom hem en halvtimme senare, stod då i mitt rum på övervåningen och sorterade tvätt när jag hör treåringen skrika "Erika? Erika? Erika?". Blev livrädd och sprang ner för trappan då jag fått upp en bild i huvudet att det hänt min vpappa något (fråga inte varför, kanske var tonen i tre åringen röst), möttes då av världens största leende från treåringen som sa "Erika look in the garage, you have a new car!!" Åh nej, var min första tanke. Dock visade det sig att min bil bara var på service och att den förmodligen kommer vara klar till i morgon eftermiddag så jag kan andas ut! Hu vad han kan skrämmas!

Efter kvällsmat bestående av pasta så åkte vi till YMCA för att se treåringen spela sin första basketmatch. Vi var bokstavligt talat den enda vita familjen där så det syntes väldigt tydligt vilket barn som tillhörde vem, lite småkul sådär! :) Åh så söta de var! Och duktiga, hans lag vann faktiskt och det belönades med kakor och juice till alla barnen efter matchen (Amerikanare och sina sötsaker...).
Väl hemma igen så var min vpappa tvungen att gå på en gång då han skulle på ett "surprise party" för en utav grannarna som fyller 40 år. Så jag har nu lagt barnen och varvar nu ner med en god kopp chai te i handen. Mys dag!


Såhär ser typ min vpappas bil ut som jag åkt omkring i under dagen.
(Bild från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar