söndag 30 december 2012

Ut med det gamla och in med det nya

Idag vaknade jag ganska sent, närmare bestämt vid 10. Gick upp, tog en dusch och klädde sedan på mig. När jag gick ner till köket så höll hjärtat på att hoppa ur när jag fick höra en kvinnoröst säga "Goodmorning" bakom ryggen på mig. Hade totalt glömt bort att min vpappas date skulle sova över! Träffade henne igårkväll för första gången, och har verkligen fått ett bra intryck utav henne. Hon verkar hur snäll som helst. Men jag måste säga att det kändes lite ovant att plötsligt ha en tjej till i huset, har ju blivit van med att det bara är jag och grabbarna som bor här. Dock är hon bara här på besök under nyår men man vet aldrig, har en känsla av att 2013 kan röra om grytan lite om jag förstått min vpappa rätt!

Nog om det, träffade Isa vid Friendly Center vid 13.00 och shoppade hela dagen fram tills affärerna stängde. Hittade en svart Calvin Clein klänning som jag ska ha imorgon då det vankas nyår! Ibland älskar jag den, ibland känner jag mig som en valross, ni får se bilder nästa år från nyårsfirandet och se vad ni tycker. Köpte även en "hard drive" (eller usb-enhet) för att lägga över alla bilder och filmer osv. som jag har på datorn. Min dator börjar verkligen krångla mer och mer så det är bara en tidsfråga innan den lägger av helt. Vill gärna ha kvar alla bilder så jag tog det säkra före det osäkra!

Annars så hade (och faktiskt fortfarande har kom jag på nu) jag ett problem imorse då en as äcklig skalbagge eller liknade kröp på mitt badrumsgolv i morse. Tänkte mosa den med papperskorgen men den krympte ihop sig själv på något vis, så den går runt runt runt mellan golvet och papperskorgen. Varken hann eller vågade lyfta på mitt "vapen" så den är ännu kvar... Vore det opassande att gå ner till min vpappa tolv på natten och be honom döda den? Jag har sådana i-landsproblem...

Nu blir det lite skönhetssömn innan det är dags för en grym nyårsfest här borta i mitt underbara USA!
Gott nytt år folket!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar