torsdag 3 januari 2013

2013- oskrivet blad

Då har ett nytt år börjat, och nya möjligheter. Kliché!!
Nej men faktiskt, det här året kommer till största del tillbringas här i USA för min del, har börjat småplanera lite resor och events att hitta på då jag är ledig, dock inget bokat än sålänge! Jag har tre mål som måste besökas innan jag reser hem igen, dessa är
-Miami
-Los Angeles
-San fransisco
Ännu en sväng till New York hade ju inte varit helt fel heller.. Får se vart jag hamnar!
En annan grej som jag och några andra au pairer börjat fundera på är att åka till Charlotte i början på Mars och se Bon Jovi. Han är väl kanske inte den vackraste att se på (gammal och grå) men hans musik är helt okej!

Nyår tillbringades tillsammans med de au pairer som var lediga och kvar i Greensboro hemma hos Maria. Hade lika trevligt som vanligt! Dock var jag lite besviken på brist på raketer i kvarteret, fanns bara ett par puffar här och där.. Nej det där är vi bättre på hemma i Sverige!

Sedan har jag tillbringat årets första tre dagar med rejäl förkyldning, börjar bli bättre nu som tur är. Idag är första dagen på en vecka som barnen kom hit igen. Detta innebär att jag jobbade från 12.30 - 18 idag, tyckte ändå att jag klarade det ganska bra trotts lite baciller! Vi lekte med tåg (som vanligt), såg ett barnprogram, och sedan byggde 6 åringen ett fort medan 3 åringen lekte med sitt tåg. Jag hade min mobil på hans sida av fortet och skulle ta mig förbi hans välbyggda fort... Inte det enklaste!! På ena sidan var "Spindel sidan" där han hade gjort ett nät med hjälp utav tejp och sedan placerat en riktig men död spindel bredvid. (Jag tänkte inte ens tanken att ta mig över där) och resten av fortet bestod av en  utdragen kartong. Bilder kommer snart. Han hade även målat en plan för hur han skulle agera om jag "anföll hans fort". När man kollar på teckningen så kan man fundera över hur mycket han egentligen tycker om mig? Hur som helst så blev han as sur när jag lyckades hoppa över fortet och få tag på mobilen när då den ringde.. Haha så kan det gå!!

Fortet

Spindel sidan med spindeln som är den svarta pricken där borta..


Närbild på äcklet

Plan 1 och 2...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar