onsdag 9 januari 2013

Tystnaden som uppstår när man inte bloggar...

"Vart har du tagit vägen?" Är en fråga min mamma skrev till mig idag. Mina inlägg här på bloggen har varit väldigt frånvarande den senaste tiden, ber om ursäkt för det! Egentligen har jag väl haft tid till att blogga innan men jag har väl bara "tappat" det. Ska försöka skärpa mig igen så att ni som följer mig ska få lite uppdateringar om vad som händer här på andra sidan jorden.

Barnen kom hit en dag tidigare än de egentligen skulle ha gjort (vet ännu inte varför men ändå), så de har bott här sen i söndags tills imorse. Allt går bättre med 6 åringen nu, jag har lärt mig läsa av honom lite, så jag kan lugna ner honom innan han får sina utbrott. Tre åringen däremot har kommit in i en RIKTIG treårings period där han gör allt för att testa hur långt han kan gå innan vi stoppar honom. Han har även börjat försöka förhandla om allt, säger jag eller hans pappa att vi tex. ska åka om två minuter, så säger 3 åringen: kan vi inte åka om 5? -Nej två. -Okej, nej men 4min då? Haha han är som han är!

Annars så har jag varit ledig idag och kommer vara ledig fram till fredag eftermiddag. Ska försöka ansöka till College i veckan och även jobba på körkortet. Börjar bli lite smått bråttom nu angående körkortet då jag bara har en månad kvar innan internationella körkortet går ut.. Men jag jobbar på det nu så det ska nog lösa sig!
Dagen har även spenderats en hel del på skype då jag pratat med först syrran, och sedan resten av familjen hemma på backen. Därefter pratade jag också med Karro, så nu är jag uppdaterad igen! Antar att mamma har rätt om att jag "försvunnit" lite, hänger ju inte riktigt med längre med allt som händer där borta på ön..

Imorgon tänkte jag lägga upp en lista om "Typiskt amerikanskt" på bloggen så ni får lite info om små saker som varit ovanligt för mig att se/göra fram tills nu. Har ändå bott här nu i lite över två månader så jag har slutat förvånas över alla amerikanare, de har sitt speciella beteende angående vissa saker - på gott och ont.

Ego

(Var tvungen att lägga upp en bild på "mat" bara för att jävlas med mamma) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar