lördag 26 januari 2013

Lördag

I morse vaknade jag klockan sju av att barnen var i full gång och lekte med tåg... Dock kände jag att jag inte gärna ville stiga upp vid den tiden på en lördagsmorgon så jag låg och slumrade lite för mig själv ett tag innan jag gav upp. Det var omöjligt att somna om.
Vid nio hade barnen basketmatcher så vi åkte till YMCA (gymmet) med vattenflaskor, snacks och alltihop som behövdes för att barnen skulle orka. MEN när vi väl kommit på plats så fick vi veta att matcherna var inställda på grund utav vädret som varit............... problemet är bara att DET FINNS INGEN SNÖ!!! Ja det snöade under natten, men det smälte bort på morgonen! Fanns bara några få fläckar här och där kvar på vägen, knappt märkbara... Så lite små irriterade åkte vi tillbaka hem igen och barnen fortsatte leka med sina tåg istället. Själv bestämde jag och Isa oss för att åka till starbucks och ta en kopp kaffe, det var trotts allt ännu morgon. Sedan gick vi omkring och tittade in i lite nya affärer. När sedan klockan blev två så träffade vi de andra i gänget och åt lunch, därefter åkte jag hem för att ta hand om barnen medan min vp åkte och träffade sin tjej. 
Treåringen hittade på allt möjligt för att fördröja sänggåendet, tog minst en timme innan han slocknade. Sexåringen var betydligt lättare, han tog ett bad, klädde på sig sin PJ och gick upp i sängen och somnade bums. Så ska det va! 

Min vp sa att han förmodligen lär bli hemma till midnatt. Men det gör ingenting för jag kommer snart få sällskap av isa, kevin, steffi och den nya tjejen från island (som jag inte kommer på namnet på för tillfället..), vi ska se film och käka chips! (som jag inte gjort sedan jag var i Sverige konstigt nog)

Godnatt med er därhemma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar