söndag 13 januari 2013

Helg-uppdatering..

Helg uppdatering:

Fredag: Isa kom hem till mig på morgonen och sedan åkte vi till ett närliggande college för att ansöka till en fotokurs som börjar nästa månad. Sedan åkte vi även till ett annat college så att jag kunde skriva in mig på en engelska kurs. Egentligen känner jag inte alls för att plugga, men jag måste gå ett visst antal timmar för att mitt visa ska vara komplett. Så från och med nästa vecka kommer jag gå i skolan fyra dagar i veckan fram till april (tror jag det var).
Efter våra skolbesök så åkte jag och hämtade barnen från skolan och jobbade fram till 22.00, sedan träffade jag de andra au pairerna vid en bowlinghall för att göra just det - bowla. Jag har aldrig i mitt liv varit så bra, fick minst 6-7 strike och minst lika många spare! MEN mina naglar gick det inte alls lika bra för, tumnageln brast en bit in till köttet och långfingret är inte särskilt vacker den heller... Ingen av de andra au pairerna hade någon medkänsla över mina nagelproblem, så mitt lyckade bowlingspel satt extra skönt som revansh över deras hånande kommentarer =)

Lördag: var jag barnvakt hela dagen fram till 17.00. Vi lekte med tåg (ovanligt va?), tog bort julkulorna från julgranen,hjälptes åt att laga mat, och såg sedan på en film. Allting gick hur bra som helst, pojkarna skötte sig exemplariskt!
När sedan min vp kom hem så fixade jag till mig lite för att sedan träffa de andra au pairerna. Vi åt på en sportbar och åkte sedan till en bio och såg "this is 40". Filmen var helt okej men lite för lång. Det tog 2.5 timmar att se den så jag kom inte hem förens klockan var runt ett. Men trevligt hade vi!

Söndag: Vaknade tidigt och åkte hem till Isa där jag och några andra au pairer skulle samlas för att sedan samåka till Asheboro. I Asheboro finns nämligen en djurpark som vi skulle besöka. Jag fick köra eftersom jag hade störst bil, körde fel en gång då jag missade ett exit då jag pratade med Isa, men det var ingen större senväg. Fram kom vi, och lyckades även slingra oss in gratis då Steffi's värdfamilj är medlemmar där.
Parken var uppdelad i "North America" och "Africa", fanns allt från grodor till lejon. (Även en "desert tarantula" som jag höll mig så långt ifrån som möjligt). I början var man väldigt pigg och alert och fick syn på det ena och det andra, men efter att vi gått runt i fem timmar så var slutet mer "en elefant,wow" *klick*" går vidare..
Efter en dag på ett gigantiskt zoo så åkte vi införbi en restaurang innan vi återvände hem. Fick se en liten skymt av barnen innan de gick och lade sig, och nu väntar mina ögon bara på att få vila.

Imorgon är jag ledig, ska nog åka införbi colleget och få en rundtur där (obligatoriskt 3 dagars besök innan man kan skriva in sig helt), annars har jag inte så mycket planerat än... Får se vad jag hittar på!

Godnatt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar