onsdag 16 januari 2013

Kvällsjobb

Då var det onsdag, vilket betyder att barnen åkt till deras mammas hus och kommer att stanna där över helgen. Det innebär 5 och en halv dag ledigt för mig.. Denna dag spenderades tillsammans med de andra au pairerna, vi åt lunch tillsammans och sedan var jag med Isa hela dagen. På kvällen mötte vi Steffi, Maria och en ny au pair från Island som heter Sara, hon var jätte trevlig! Kul att få in lite nytt folk i gänget! :)

Igår jobbade jag kväll eftersom min vp hade möte från 5-9pm. Detta innebar att jag skulle laga mat, ta barnen till basketträningen och sedan lägga dem. Jag förberedde mig själv på att treåringen skulle komma springande till mig medan han hade träning, och att han skulle lägga sig på golvet mitt i allt (förberedde mig efter tidigare erfarenheter från detta), men han skötte sig ändå bättre än förväntat! Visst sprang han fram till mig, men det krävdes inte mycket övertalning för att få honom att gå ut på planen igen. Men när det var ca 20 min kvar av träningen så var han trött och lade sig ner och visade inget större intresse för spelet längre så jag lät honom sitta vid mig istället. Dock höll han ut längre än jag först trodde att han skulle göra, alltid något!
Efter träningen så åkte vi hem och skulle påbörja "night work", treåringen sprang raka vägen upp till lekrummet när vi kom hem, och jag sa då till honom att klockan var mycket så det var dags att gå och lägga sig. Han insisterade på att få leka en liten stund till och jag gav honom då "one minute" (jag bäddade upp sängen och förberedde lite under tiden), när minuten gått så lydde han snällt och tog på sig pyjamasen och borstade tänderna osv. Efter jag läst en saga för honom så frågade jag honom om det var något han ville säga till Gud innan han skulle sova (de ber alltid en bön och tackar för något som hänt under dagen, samt ber om förlåtelse för något när min vp lägger dem.). Treåringen svarar då " I only want to say thank you God for letting me play one more minute tonight". Haha han är så söt!! Sedan sade jag godnatt och gick därefter ut ur rummet och stängde dörren. Två sekunder senare hör jag honom ropa "ERIKA!!", jag öppnar då dörren igen och hör honom säga "You forgot to say I love you, then i'm supposed to say I love you too!". Gullunge =)
Efter det läste jag och 6 åringen en saga och sedan skulle även han gå och lägga sig. Jag sa då "Goodnight, see you on Monday". Sexåringen gav mig då en konstig blick och svarade "Where are you going?" Jag svarade då "Nowhere, it's you who are going to live at your mom's house".  "O yeah, right. Good, first I thought you were leaving". Var lite sorgligt att se den blicken från honom, det har ändå varit två tidigare au pairer här som lämnat efter en kort period pga olika orsaker, plus att föräldrarna är skilda, så han kanske var rädd att även jag skulle packa väskan, vad vet jag?
Men, med andra ord så var det en väldigt bra jobbdag, kändes som att jag fått lite respons av barnen. Innan kunde jag ibland känna/tro att de inte gillade mig, men nu känns det ändå som att man är påväg i rätt riktning.

Måste bara tillägga att jag skypade med Karolina idag, hon sa att hon skulle jobba på samma avdelning som jag sommarjobbat på imorgon. Åh vad avundsjuk jag blev/är!! Jag vill också träffa personalen och de boende imorgon... Saknar mitt "gamla" jobb lite, kommer nog kännas lite konstigt att inte jobba där i sommar, har trotts allt jobbat där tre år i rad nu. Jaja, jag hoppas ändå att de får bra sommarvikarier denna sommar, det är de värda! (Men kanske inte FÖR bra, jag vill ju komma tillbaka nästa år..)

Nu ska jag sova, godnatt folket!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar