fredag 25 januari 2013

Förberedelser inför vad som komma skall...

Hey you!

Nu börjar North Carolina invånarna bli lite smånervösa, överallt pratas det om "Snön som kommer!", tänka sig - det är nästan som att jorden ska gå under... Skolorna stängs, man köper kopiösa mängder mat (det är bokstavligt talat tomt i affärerna) för att bunkra upp tills all snö är borta, vägarna blir saltade så fort en snöflinga blir synlig, och folk kör bil som om det var första gången de sitter bakom ratten. Nu låter det säkert som att vi har snöstorm och snö upp till dörrhandtagen  men sanningen är att det under dagen har snöat max 15 minuter. Förmodligen blir det mer under natten, men det lär inte bli ens en centimeter.. som svensk måste jag säga att allt bara känns jätte löjligt och överdrivet så det smäller om det, men sedan får jag väl försöka se det från dessa människors synvinkel. Det snöar trotts allt max 3 dagar per år här så de är inte vana överhuvudtaget att köra i "sånt här väderlag".
Det hela bidrog i alla fall till att jag fick hämta barnen från skolan vid 11.30 idag, och sedan vara barnvakt fram till klockan 6pm. Det första 6 åringen ville leka med var till min stora förvåning racerbilar! Jag blev jätte peppad på att få leka med något annat än deras oändliga tåglekar, så jag hängde på i hans racer-lopp. Plötsligt fick han syn på "ninja-racerbilarna" som sköt iväg alla andra bilar och sedan var loppet över. Snabbt men inte särskilt smärtfritt... Sedan var vi tillbaka till tåglekarna igen. Men det var kul så länge det varade!
När tillslut min vp kom hem så hade han med sig pizza som vi mumsade i oss framför en animerad julfilm medan vi väntade på de livsfarliga snöflingornas återkomst. (Har inte sett dem än).

Nej hu, nu ska jag vara snäll igen! Verkar som att min sarkastiska sida tittar fram när jag börjar bli trött.. Så godnatt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar