tisdag 29 januari 2013

Hemma efter 87 dagar i USA

Idag, mitt under min 87:e dag i USA så slog det mig att jag faktiskt bor i Amerika nu. Innan har jag ju såklart vetat om det, men jag har inte helt fattat det  (fram tills idag då). Allt känns så hemma och självklart just nu, allt rullar liksom på precis som det gjorde i Sverige, fast på ett lite annorlunda sätt.
Med barnen fungerar allt som det ska, jag har bra kontakt med min värdpappa och hans flickvän, jag har ett gäng vänner som jag umgås i princip dagligen med, jag börjar på college nästa vecka, jag kan de flesta vägar utantill, jag har ganska bra kontakt med mina nära och kära hemma i Sverige genom skype, jag har många shoppingcenter omkring mig, jag kan resa när jag är ledig - typ till New York eller vartsom som bara ligger 1.5 timme bort och spendera några dagar där om jag vill, jag jobbar som mest 3 dagar i rad - JAG TRIVS!

För andra gången i rad den här veckan så vaknade barnen före mig... Egentligen är det meningen att jag ska väcka dem 06.50, men barnen har börjat vakna redan vid 06.15 då jag ännu sover. Kände mig inte särskilt stolt när 6 åringen gick in i mitt rum och frågade om han skulle tända lampan så jag kunde vakna till. Tur att min värdpappa redan hade åkt till jobbet!
Treåringen var lite småsur i morse på sin bror, och när tillslut 6 åringen snodde 3 åringens snuttefilt så var det droppen för den yngsta. Han skrek då till 6 åringen "I don't like you anymore, I only love you. Other times do I both love and like you - but not today!!!" Haha han är så söööööt! Åh vad jag kommer sakna dem nu när de ska bo hos sin mamma i 5 dagar...

Annars så vet jag inte riktigt vad jag ska berätta, de senaste dagarna har bestått utav jobb samt ihopsättning av avskedspresenter. Jag Isa och Steffi har beställt en filt med bilder på till Kevin där vi själva dekorerat filten med massa kort som vi tagit. Vet inte hur jag ska förklara det, men jag ska lägga upp en bild här på bloggen när vi får filten från företaget som vi beställt den av. Till Luigi gjorde vi "bara" ett fotoalbum som jag ännu ska signera och skicka en lycka till hälsning på innan han åker till Colorado för att jobba som au pair där i stället.

En lite rolig sak som jag nyss hittade på internet var en hemsida där man kan beställa svenska produkter från ett företag i Raleigh (1.20 h från Greensboro). Så snart ska här beställas! Priserna är ganska höga dock, men lite ska jag allt unna mig för att få ännu mer hemmakänsla.

Nu ska jag sova, godnatt Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar