fredag 11 januari 2013

Typiskt Amerikanare..

Jag har insett nu att jag ska hålla vissa tankar för mig själv. Det där med att göra en lista"imorgon" gick ju jätte bra... Eller? Den kommer nu, två dagar senare istället!

          Amerikanare;

  • äter aldrig med kniv- tummen och pekfingret stödjer gaffeln istället
  • lägger gärna pengar på stora bilar
  • äter ute ofta
  • äter inte lunch, utan snacks som mellanting mellan frukost och kvällsmat
  • chips, smoothie, kakor, nötter räknas som helt okej snacks
  • är väldigt trevliga och öppna människor, har dock problem med humöret när de kör den stora bilen
  • drar sig inte för att tuta medan de kör den stora bilen 
  • har smör i sprayflaska
  • är inte särskilt frusna av sig då det alltid är kallt i huset
  • går i T-shirt och shorts på vintern
  • kommer ALLTID för sent
  • ser på mycket komedier 
  • har bra kontakt med sina grannar (oftast)
  • får inte ha alkohol i bilen, allt måste vara vid bagageluckan
  • har minst ett badrum till varje person i huset
  • strävar efter att vara lite bättre än någon annan i alla lägen
  • äter makaroner med ost
  • äter ost på ALL mat faktiskt
  • ger dig en "skämtar du eller"-blick om du ber att få mat utan ost
  • har ingen veckodag i veckan när det är tillåtet att äta godis- de äter det när de vill
  • får dricka kaffe/ te/ läsk osv inne i klädaffärer... eller ja, i varje affär för att vara mer tydlig
  • blir OTROLIGT sura om du ger för lite i dricks
  • har taskig klädstil (om de inte bor i New York eller på västkusten)
  • firar Thanksgiving för att visa hur tacksamma de är för allt de har, för att sedan nästa dag shoppa gärnet under black friday
  • har skyltar exakt överallt vid gatorna
Skulle kunna fortsätta i evigheter,men det här får räcka för den här gången! Det mesta av det handlade visst om mat, vad ska jag säga? -Typiskt amerikanare!





2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag var Amerikan i mitt förra liv, låter ju toppen med allt gottis osv..De enda som kanske absolut inte passar mig är kalla hus! Men får jag behålla mitt dubbelsydda vintertäcke och min värmemadrass så skulle jag nog trivas :) /Systra di

    SvaraRadera
  2. Det är bara att gå ut ur huset så blir du varm, idag var det 22 grader här I JANUARI! Men ja, det hade ju inte varit helt fel med liite varmare hus..

    SvaraRadera