onsdag 5 december 2012

Kvalitetstid med mig själv

Idag har varit en ovanligt lugn dag. Vaknade ganska sent, och var ensam hemma. Dock kom min vpappa och det äldsta barnet hem efter ett tag. Sedan droppade städerskorna in i huset med och började städa. En av städerskorna frågade mig om jag skulle vilja ha soundtracket från twilight filmerna, vi hade pratat om filmerna sist de var här, så nu hade hon gjort en skiva till mig bara sådär! Jag tackade och tog emot, hon är verkligen genom snäll! Nästa gång skulle hon ta med sig lakrits sa hon efter hon frågat vad jag jag saknade från Sverige. Haha hon är hopplös!

Annars har jag spenderat dagen och strosat runt i affärer och kört omkring för att testa mig själv lite om jag hittar. Går ganska bra faktiskt! Var även införbi en italiensk resturang och år spagetti och köttfärssås. Kunde inte låta bli efter jag skypat med mamma,pappa och Gabriel då de snällt informerade om vilken mat de åt. Mumsigt var det iallafall! Sedan gick jag införbi Target (typ som mini-ullared fast med lite högre priser) och lyckades hitta lakrits och chai-the!! SÅÅ nu är jag nöjd!

Kan även nämna fyra andra detaljer i mitt liv.

  • Min förkylning (eller vad man ska kalla det) börjar avta. Dock inte öronen men jag får väl ge dem lite mer tid antar jag..
  • Mitt onlinekonto till bank of america funkar inte. Blir att ringa några telefonsamtal imorgon verkar det som.
  • Har ännu kvar min gamla mobil, har fått lite frågor på fb om man ännu kan nå mig på gamla mobilen och svaret är ja. 
  • Gjorde aldrig körkortstesten idag. Jag kände mig inte helt redo plus att min vpappa ändå inte hade tid idag så det får bli i nästa vecka istället.
Då vet ni det! Ha det bra där hemma! :) 
(Kan även informera om att barnen är hos mamman nu så jag är ledig i 5 dagar. Kommer inte ihåg om jag nämnde det sist men ändå.)

Mitt överlevnads-kitt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar