tisdag 30 oktober 2012

5 dagar kvar

Lite uppdatering då.. Har fått nya flygbiljetter till London och New York idag, kommer åka på Söndag (4/11) med precis samma flyg och med precis samma au pairer som tidigare. Vi kommer alltså anlända före "nästa au pair grupp" som åker till NY dagen därpå, sedan ska 150 personer tryckas in i en skola! Ska bli spännande att se hur vi alla ska få plats men det löser sig! Finns det hjärterum så...
Lyckades till och med få vilstol på båten på lördag trotts att det är GGN, skönt! Blev lite orolig där ett tag när jag insåg att jag var tvungen att boka om allt.

Har även pratat med min värdpappa mellan varven, det hade tydligen regnat och varit ganska blåsigt hos dem men det hade inte blivit någon större skada av orkanen. Hade tankarna på dem igår när stormen var som värst så det var lättande nyheter.
VP (Värdpappan) skickade även ett mail under veckan där han skrev att han höll på att planera Julafton. Han har tre systrar som bor i Colorado (1 tim från Denver) som han tänkte åka och hälsa på under julen och frågade då om jag skulle vilja följa med, vilket jag självklart vill! Jag kommer inte jobba då, men barnen ska följa med så det är klart att jag tänker hålla ett öga på dem ändå. Vi kommer i alla fall passa på att åka skidor / snowboard när vi är i CO, något jag inte gjort på typ 5 år och det var i en barnbacke i Skåne, men det ska bli riktigt kul att få göra lite fysiska aktiviteter därborta! Det äldsta barnet lärde sig åka skidor förra året, men för den minsta blir det första gången, så jag har då en plan att "lära den lilla åka skidor i barnbacken" innan jag själv ska ut i de stora backarna... man är väl inte dum!

Måste släppa datorn nu för att åka och hämta Gabriel från innebandyn, Ha dé!

Känslan innan man ska åka..
ner för de här bergen..
för att sedan hämna här!

Tummen upp!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar