tisdag 23 oktober 2012

6 Dagar kvar!


Sista veckan i Sverige. Enda sättet för mig att förklara det på är "helt sjukt!". Ska träffa så många som möjligt dessa dagar och även åka in förbi jobbet för att säga hej då. Allt känns väldigt bitterljuvt just nu, lite små konstigt att lämna ön men samtidigt ska det bli så OTROIGT skönt att få komma bort och se och göra något helt annat! Har längtat efter att få uppleva USA i flera år nu, ingen som orkar lyssna på mig längre.

Förra veckan var jag i Uppsala för att få en sista utgång med Julia, nu lär det dröja några månader innan vi kan gå ut nästa gång, men då gör vi det i Usa ist!
Annars så har jag börjat säga hejdå till de flesta, och på fredag ska vi ha en avskedsmiddag med familjen, och sedan på lördagkväll är jag bjuden på mat hos finaste Karolina och Marcus! Ser verkligen fram emot det!
Kommer sakna allihopa men med skype så blir allt mycket lättare.

Har även pratat med pappan i familjen som jag ska bo hos i usa idag. Ville bara klargöra min ankomst lite och kolla upp om han hämtar mig på flygplatsen eller om jag på något sätt ska ta mig närmare Greensboro. (Kommer landa i Raleigh, 1h och 15min från Greensboro), och han var snäll och sa att de skulle hämta mig där och att vi ven kunde äta lite mat innan vi åker hem till huset.
Förutom det skrev han också "Your room is ready, your car is ready and we have the weekend to get oriented" -Awesome! Han har även sett till att hon som är barnflicka där nu ska hjälpa mig de första dagarna med rutiner osv så att jag kan komma igång, vilket känns väldigt skönt!

Greetings,
Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar