söndag 28 oktober 2012

Omräkning.. 8 dagar kvar

Avskedsmiddagar avklarade, hejdå kramar utdelade och väskorna tillslut packade. På vägen till båten får jag ett samtal från chefen för organisationen som berättar att flyget blir inställt på grund av orkanen som anländer till usas östkust imorgon eller på tisdag. Hon sade även att au pair skolan som vi skulle/ska till ligger i ett område där det finns stor möjlighet att den kommer bli översvämmad, så den skulle ändå bli stängd även om flygen hade avgått som planerat. Detta innebär att allt blir framflyttat en vecka så jag kommer med andra ord åka nästa måndag istället.

Det hela känns lite småsurt och ganska konstigt eftersom jag sagt hejdå till allt och alla och verkligen förberett mig inför vad som komma skall, men det är bara att sura lite ikväll och tagga om imorgon! Jag och mamma har ryckt åt oss varsitt glas vin till kvällen, jag för att dränka besvikelsen och mamma för att fira. Så kan det gå!
Chefen ska även höra av sig imorgon när de bokat om flygbiljetterna och fått ordning på allt.

Så... Hej igen! Ännu en vecka med plats för att träffa så många som möjligt innan jag förhoppningsvis kan få lämna Sverige och komma till ett lugnt New York i början av November!

Take care so long!
/Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar