lördag 27 oktober 2012

2 Dagar kvar

Okej, nu börjar det kännas att det snart är dags för avfärd!
Har försökt packa, och håller egentligen ännu på, men jag drar ut på det så mycket jag kan då jag har beslutsångest... Jag menar, hur ska man få ner saker som man behöver under ETT HELT ÅR i en liten låda?? För ett par veckor sedan tänkte jag "Det är ju bara att packa ner så lite som möjligt och sedan shoppa när man väl är där" - så tänker jag inte nu. Nu är det snarare "Glöm för fan ingenting!! Hellre för mycket kläder än för lite"... Det är inte lätt när det är svårt! Har ändå handlat en kabin-väska att ha som handbagage så jag får plats med mer,håller tummarna för att jag klarar vikt gränserna på flygplatserna.

Sedan har ni säkert inte missat orkanen Sandy som är på väg till Usa;s östkust. En hel del varningar har cirkulerat och tydligen ska New York bli hårt drabbat... Jätte kul att den ska komma precis när jag ska dit! Lite sådär typiskt min (o) tur, men jag tänker inte låta den stoppa mig. Så länge flygplanen inte är inställda så tänker jag kliva på planet från London till New York utan att tveka. (Kan säga att den här nyheten inte har lugnat min mammas hjärta.)
Helt oberörd är jag såklart inte, har pratat med organisationen och de säger att i nuläget så går flygplanen som beräknat och vi ska även åka till au pair skolan precis som de andra au pairerna har gjort. Dock har de ordnat med back-up ifall läget skulle förändras och håller oss även uppdaterade hela tiden, vilket känns bra!

Igår hade vi avskedsmiddag med familjen då vi åt min favorit mat Lassange och därefter Oreotårta till efterrätt. Väldig trevligt var det och det var skönt att ha hela familjen samlad innan jag ska åka. Fick även ett armband av Helena och Patrik med en länk där det står "Lev din dröm" och även en turkos sten som betyder en massa braigheter (har en lapp på vad stenen står för, kommer inte riktigt ihåg det nu bara).  Tack för det! Kommer aldrig ta av den om jag inte måste, men då tar jag på den så fort jag kan igen!

Nu ska jag snart åka på ännu en avskedsmiddag till Karolina och Marcus, hu vad jag kommer sakna er under året!

Kommer sakna dina diskutioner och funderingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar