måndag 1 oktober 2012

28 Dagar kvar

Ikväll har jag skypat med familjen som jag ska bo hos i NC. Lite små nervös satte jag mig vid datorn och loggade in på mitt konto, hann knappt mer än komma in innan pappan ringde upp mig. Jag kunde både se och höra honom, och han kunde höra mig men tyvärr inte se mig.. Typiskt! (Kan väl erkänna att jag inte riktigt har koll på skype, och hann trycka på lite extra knappar innan han ringde upp.) Dock efter lite om och men så fungerade allt som det skulle, så pappan gick och hämtade barnen så att de kunde få "träffa" mig. De var otroligt söta och var fulla av energi!
 Den minsta (3 åringen) visade sitt stora flygplan som han hade fått och berättade hur många vingar planet hade och vart man som passagerare skulle sitta. Sedan visade den äldsta upp alla gosedjur som de hade, det var bla; curious george (Nicke nyfiken) , en ko, en nalle med en filt osv, men den sista han ville visa var den tuffaste av dem alla tyckte han. Bilden var lite suddig så jag såg inte riktigt vad det var först men jag gissade på en dinosourie, fick då svaret: -Noo Erika, this is T-Rex!!And he can bite us if we don't look out...  Hur kunde jag missa att det var T-rex? Det borde man ju fatta även om bilden var suddig,eller?  
  Tyvärr har jag ett skit dåligt bredband så jag hade svårt att höra vad de sa efter ett tag. Tillslut var det bara att ge upp, så jag och pappan bestämde att vi skulle höras av snart igen genom antingen telefon eller pröva skype igen. Får fråga syrran om jag kan låna hennes dator i stan då så att jag kan få prata med familjen klokt utan några störningar. 

Hur som helst så har jag en riktigt bra magkänsla angående den här familjen, de verkar hur goa som helst! Just nu är jag taggad till tusen på att åka! Visst kommer jag sakna min egen familj, vännerna och mina arbetskamrater, men det får gå, jag är 20 år och tänker göra precis vad jag vill medan jag kan! 

28 dagar kvar, sedan är jag i New York till att börja med!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar