onsdag 31 juli 2013

"Spring för livet om det är dig kärt. Att få rabies, det är det inte värt"

Hallu!
Har precis kommit hem från ett 2 timmars gympass. Herregud kunde knappt ta mig upp för trappan när jag skulle in till mitt rum, körde verkligen ett grispass ikväll. Skönt att ha det gjort, men imorgon blir det inte lika hårt.

Annars har min dag sett ut såhär:
9.30 vaknade utav att städerskorna kom hit för att städa huset. Fick släpa mig upp så att de kunde tvätta mina lakan. (stackars mig va?)
10.00 Kom nästa person som skulle fixa ventileringen som låtit som en trumma de senaste dagarna.
När alla hade åkt efter några timmar så åkte jag och tog en kopp kaffe med två vänner, sedan shoppade jag lite innan jag åkte hem igen. Såg ett avsnitt utav Ola-Conny och Morgans starka resa i usa (as roligt), och sedan kom min värdpappa hem.
Vet inte om jag skrivit något i bloggen om att han tänker skaffa en goldenretriver valp? Det ska han i alla fall, så om ca 2-3 veckor så kommer vi ha en liten liten valp springandes omkring oss! Längtar verkligen, har saknat att ha djur omkring mig och en söt hundvalp gör ju absolut ingenting att gosa med dessa månader!

På tal om söt så fick jag syn på en tvättbjörn vid vägkanten i förrgår kväll när jag var på väg hem från gymmet. Den var så jääääädra söt så jag var tvungen att stanna och titta på den en stund. Två bilar passerade mig när jag stod där, och kort efter den sista bilen passerat så ringde min värpappa. "Körde jag precis förbi dig? Står du still på vägen?" frågade han mig. Jag svarade då att jag fick syn på en tvättbjörn och ville bara titta lite på den. "Du vet att dem är farligare än spindlar va?" svarade han då. Jag bara skrattade och och tänkte att han bara skämtade med mig eftersom han vet att jag hatar spindlar. (Jag menar, spindlar kan ju faktiskt vara giftiga och är jätte äckliga.) "Nej men jag är seriös, tvättbjörnar har rabies. Lek inte med dem." Svarade han då. Jag slöt skatta omedelbart och körde där ifrån...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar