fredag 19 juli 2013

North Dakota, Dragon party & Countdown

Mycket på G här på andra sidan vattnet, och mycket som har hänt sedan sist jag skrev.
Tänkte börja med att berätta att jag varit i Bismarck,North Dakota där min värdpappas föräldrar bor.
Varje sommar så träffas hela familjen (min värdpappas syskon + familjer och föräldrar) då alla har semester. Eftersom min värdpappas systrar bor i Colorado och vi i North Carolina så fick alla familjer trycka in sig i föräldrahuset. Detta betyder alltså att vi var 10 vuxna, 8 barn (Varav 1 utav dem var spädbarn) och en hundvalp i ett 70 tals hus... Det var trångt men det gick! Vi åkte på zoo, var i en park/nöjesfält så att barnen kunde få leka av sig, såg på bio, åkte till en sjö för att bada och åt på restaurang.
Det var jätte kul att träffa alla igen och få chansen att säga hej då till dem innan jag åker hem till Sverige igen. Jobbigast var att säga hej då till min värdpappas mamma då vi kommit ganska nära varandra, men jag får ändå se det från den ljusa sidan; jag hade turen att få träffa en sådan fin människa!

Efter några dagar så droppade familjerna av en efter en och tillslut så var det bara min värdfamilj kvar utav hela syskonskarans familjer. Vi bestämde oss för att åka till Medora som är en cowboy stad mitt bland "the badlands". (The Badlands är som en stor cannoyn). Jag slänger med en länk ifall ni vill se hur det såg ut i Medora http://www.medora.com . Vi var där i 1 1/2 dag och fick prova på att skjuta med gevär, se på en show, spela minigolf,åt glass (det var sjukt varmt, runt 38-40 grader och vindstilla..), åkte runt i national parken vid the badlands och såg på djur som bufflar,vildhästar, renar osv.
Från Bismarck till Medora så åkte vi igenom ännu en tidzon. Innan hade vi ändrat klockan från North Carolinas tid till två timmar bakåt för att få rätt tid. Helt sjukt hur stort det här landet är! Med andra ord så tog det 3 timmar att komma till Medora och sedan en timme hem enligt klockan... Snurrigt va?

Nu är vi i alla fall tillbaka i North Carolina och förbereder inför ett födelsedagskalas för det äldsta utav barnen som fyller 7 år idag! Vi ska ha ett dragon-party där barnen ska få måla "dragon eggs, göra sin egen dragon-pizza och sedan se filmen "How to train your dragon", som förövrigt är 7 åringens favoritfilm. Jag och Sara ar gjort egghållare (heter det så?) utav pip-rör (tror jag det heter) och sprayfärg. Skrolla ner så får ni se hur de blev.

Sedan håller min värdpappa på att leta ny au pair nu då det inte är långt kvar utav mitt år här. Tiden har gått så otroligt fort! Jag vill försöka bromsa tiden lite då jag ännu har en del saker jag måste göra innan jag åker hem, har tillexempel inte upplevt Los Angeles, Las Vegas eller San Fransisco än... Dags för nedräkning snart med bitterljuv känsla.

Mina och Saras hemgjorda ägghållare!

Blidde lite sent igårkväll..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar