onsdag 3 juli 2013

Be careful what you wish for..

Till skillnad från mitt förra inlägg då jag tyckte synd om mig själv som satt hemma själv och gjorde mer eller mindre ingenting, så har jag fått smaka på raka motsatsen på senare tid.
Barnen har varit hos oss i över en vecka och jag har jobbar konstant sedan dess. Min vardag har mer eller mindre sett ut såhär på sistone:

7.00 Vaknar utav barnen som springer in till mitt rum och säger att deras pappa åkt till jobbet och att de vill ha frukost.
7.10 Ger dem frukost
7.30 Leker med tåg / lego tillsammans med barnen
8.45 Lämnar 6 åringen på simträning
9-10 Umgås med 4 åringen tills det är dags att hämta 6 åringen igen. (brukar passa på att handla en chai latte och köper även en "milkbox" till 4 åringen som muta.
10-12.15 Lekstund och sedan lunch, ofta i form utav smörgås eller pasta.
12.15 åker till Lego camp för att lämna av 6 åringen där.
13-15 Åker till ett starbucks/ lekplats/ bokhandel (allt i ett) och är där med 4 åringen.
15.00 hämtar 6 årngen från lego camp.
15-16.30 antingen stannar kvar vid "The Natural science center"där lego camp är så att barnen kan få leka där ett tag tillsammans, eller åker hem och leker med tåg istället.
17.00 Kvällsmat (restaurangbesök)
18-19 mer lektid/tv tittande för barnen
19.0 Lägger 4 åringen.
20.00 lägger 6 åringen.
22.00 Värdpappan kommer hem.

Min värdpappa har inte alltid kommit hem så sent, men mestadels utav tiden så har det sett ut såhär. Jag och barnen har även besökt ett nyöppnat akvarium där det bland annat finns hajar. Tog mig tvådagar att övertala 4 åringen att hajarna inte kan äta upp honom och att det kommer vara tjockt glas emellan så att de inte kan nå honom. När vi väl kom dit så klamrade han sig fast i min famn i början (det första han fick syn på när vi kom in var så klart hajarna), men sedan när han såg att de inte var så stora så sa han "Erika, I want to look at the sharks all day"... Lär nog inte vara sista gången vi åkte dit!
Sedn har vi också varit och sett ett baseball game. Eftersom min värdpappas företag sponsrar Greensboros baseball team så hade vi VIP-platser. Vi satt precis vid baseball spelarnas bänk så min utsikt var helt okej! Fick även en baseball kastade till mig utav en av de snygga spelarna. "Just saying" haha! =)

Nu har jag precis lämnat av barnen vid deras andra au pair, dags för henne att jobba lite med!
Ska nu ta en dusch och fräscha upp mig och sedan bli lite social gentemot mina vänner igen.

(Taget från lekplatsen vid baseball arenan) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar