torsdag 20 juni 2013

Forever alone

Det här med att vara ensam hemma flera dagar i rad har jag märkt är kul första och halva andra dagen, sedan börjar det krypa i kroppen. Sara har åkt till Myrtle Beach i några dagar, Bia drar till California så hon har fullt upp med packningen, och alla andra jobbar... Så det är me, myself and I som gällt nu i två dagar. Tycker lite halv synd om mig själv så jag har fixat fram en vinflaska som jag ska dela med alla i huset (which means nobody) och sedan ta ett långbad.

Min dag är väldigt enkel att summera; Vaknade vid 11, åkte till starbucks och köpte en chai latte (Satte mig vid ett långbord och lyckades få två pratsugna pensionärer bredvid mig. Påminde mig om jobbet hemma på Gotland, och insåg hur mycket jag saknar att jobba med det), Åkte och handlade vin och sallad, kom hem, bytte om och åkte sedan till gymmet. Sedan hem igen och nu sitter jag här.

I morgon är det Midsommar hemma, jag är en aning avundsjuk på er där hemma som ska fira det. Jag måste ju se till att fira det i alla fall lite härifrån med, har dock inte kommit på hur än... Kanske ska tvinga i amerikanarna lite kaviar? Snaps funkar annars också, jag får hitta på något helt enkelt!!

Ja, som ni märkt så har jag en tycker-väldigt-synd-om-mig-dag, så nu ska jag grabba vinflaskan och lyssna på "All by myself - Celine Dion" i badkaret.

Skål Sverige!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar