tisdag 30 juli 2013

Sleepless night...

Det är mitt i natten här nu men jag kan inte sova. Tiden börjar tryta lite här nu.. Jag har ansökt om nya klasser som jag ska ta för att få ihop alla mina college timmar som jag måste ha för mitt visa. Har då valt två dans klasser och sedan FRANSKA för nybörjare... Vet inte riktigt vad jag har gett mig in på, det enda jag kan säga på franska är "oui" och "bonjour". Fick även veta efter jag ansökt att jag kommer att ha samma lärare som jag hade i engelska och som tyckte att jag hade för korta shorts på mig en dag i skolan och berättade att "de faktiskt hade en dresscode"... (Hon är även starkt religiös.) Bara för att hon har långbyxor och 70-tals tröja mitt i sommaren så tänker inte jag ha det, det är ju över 35 grader varje dag här! Det är även samma lärare som kickade ut mig och 5 andra från engelska klassen eftersom vi var "för bra" på engelska. Dock kan hon omöjligt göra samma sak den här gången, för franska kan jag då aldrig vara för bra för! Lite roligt ska det ändå bli att se hennes min när jag dyker upp igen, round two here I come!! :) (Varför har jag och språklärare aldrig gått ihop? Tror inte att min gamla tyska-lärare saknar mig direkt...)

Min värdpappa har nu hittat en ny au pair som ska ersätta mig. Vi intervjuade två au pairer, en från Tyskland och en från Danmark. Tjejen från Danmark var så tråkig så det dammade om henne (inget jag uttryckte för min värdpappa dock), men tjejen från Tyskland fick jag ganska bra kontakt med, hon verkar vara fullt ös på. Han valde hursomhelst tysken så hon kommer hit den 18de Oktober och sedan kommer vi dela rum i nästan tre veckor innan jag drar vidare. Min uppgift under den tiden kommer att vara att visa henne runt, ge henne tips om barnen och berätta lite om stället. Ser fram emot att träffa henne, hon blir säkert bra för den här familjen!

Jag har börjat planerat mina reseveckor som jag får efter jag fullföljt efter ett år här. Jag vet vilka platser jag vill åka till men inte hur länge jag ska stanna på dem. Eftersom att ingen utav au pairerna här åker hem samtidigt som jag så lär jag nog åka själv, vilket ändå känns helt okej. Är ganska säker på att jag får se och göra precis det jag vill under de veckorna,och folket här i USA är inte direkt osociala så det löser sig! Sedan känner min värdpappa en person i San Francisco som jag förmodligen kan få bo hos ett par dagar, ska kolla upp det lite närmare..Tänkte avsluta mitt år här med San Francisco, Las Vegas och Los Angeles innan jag återvänder hem och tillbaka till lilla Gotland igen.
3 Månader kvar... shit!

Kan även nämna att mina drömmar nu förtiden handlar om att jag är hemma på ön. Igår natt drömde jag att jag hade fått superkrafter och åkte därför hem för att hjälpa pappa stapla ved... Kan inte direkt påstå att jag saknar vedstaplingen men men.. Natten innan det så drömde jag att jag precis hade kommit hem från amerika och skulle baka för första gången på över ett år hemma i vårt grön/vita kök i Hörsne. Vad ska man säga? Mitt huvud försöker vänja sig vid tanken på att åka hem antar jag. MEN jag har ett par månader kvar här, och jag tänker njuta utav den sista tiden i mitt underbara USA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar