onsdag 27 februari 2013

Vardag

I morse vaknade jag klockan nio av att någon plingade på pianot. Det var ingen melodi eller så, bara "kling" "kling" "kling". Först trodde jag att det var min värdpappa som stämde pianot innan han skulle spela, men efter två timmars klingande så gav jag upp hoppet på att äntligen få höra en melodi.

Hursomhelst, dagen har bestått av zumbadans, chai latte och shopping tillsammans med Sara. Jag hade nämligen glömt en banan i min väska och lyckats mosa den (efter den ruttnat) så det var bara att handla en ny. Den väskan jag köpt nu hat-älskar jag, vet inte varför men jag kan inte bestämma mig vad jag tycker om den. Men ärsh den får duga, hellre den än min gamla som numera innehåller mosad banan...
Jag har även skypat med Karro och Julia, alltid lika kul att tjattra med dem! Dock blir det jätte fel i min hjärna efter jag skypat med familj och vänner från Sverige, jag får blackout när jag ska prata engelska efteråt. Men det är helt klart värt det!

Lite såhär lunkar det på i mitt liv just nu, är ledig i ett par dagar så jag spenderar dagarna på gymmet, college, shoppar eller bara umgås med mina vänner. På fredag ska jag och Sara boka biljetter till Miami i April, och på söndag fyller det minsta barnet år så då blir det kalas! Jag trivs! =)

Måste bara lägga till en liten detalj från denna kväll... Jag och Sara gick till en salladsbar för att äta mat efter vi shoppat, och därefter åkte vi hem till mig. När jag parkerat min bil i garaget så kommer Sara på att hon glömt sin väska vid salladsbaren, och eftersom vi samåkte till shoppingcentret så var jag tvungen att köra tillbaka så hon kunde hämta den (där även hennes bilnycklar låg) och sedan köra hem igen. Precis samma sak hände mig för två veckor sedan efter vi varit på bio, fast då var det min kamera som jag glömde.
 Frågan är hur det ska gå för oss i Miami, båda är lika glömska och förvirrade... Men det löser sig nog!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar