fredag 15 februari 2013

Valentine's Day, Inbrottsalarm m.m

Upsi, tiden går visst fortare än jag hinner med att blogga.. Lär förmodligen inte bli mycket bloggande under helgen heller då jag åker på road trip till Atlanta om någon timme, men jag ska skriva så fort jag får tid över när jag är hemma igen.

Det har hänt en hel del sedan sist jag bloggade så jag får väl dra igenom det lite snabbt.
  • Kevin har åkt tillbaka till Tyskland nu, kvar lämnade han mig och Sara.
  • Jag har firat Valentine's Day + Saras födelsedag tillsammans med massa amerikaner.
  • Jag har börjat på College
  • Jag har följt med Sara när hon skulle tatuera sig
  • Jag har fikat och umgåtts med mina vänner så fort jag haft tid över.
  • Jag har tydligen blivit stammis på ett café då personalen gjorde en Chai latte medium så fort de fick syn på min bil.
  • Jag har vunnit i bowling igen (outstandig, hur det nu kan komma sig)
  • Jag har börjat dansa zumba igen
  • Jag har varit ute på nattklubb med Kevin, Sara och den nya au pairen som har ersatt Kevin. (Hon kom tidigare så han kunde hjälpa henne de första dagarna innan han åkte hem)
  • Jag har spenderat lite för mycket pengar när jag shoppat
  • Jag har jobbat mycket på sistonde.
Då min värdpappa jobbar nattskift (från 14-04) så har jag varit ensam med barnen under 5 dagar. Första natten drog hus alarmet igång klockan 1 mitt i natten. Halvsovande sprang jag ner till hallen för att stänga av det irriterande tjutandet när jag plötsligt insåg att något måste ha dragit igång larmet. Fick syn på att en utav altan-dörrarna var öppen, vilket den aldrig är annars så det hela började bli lite små konstigt. Någon minut senare ringde de från larmcentralen och frågade om allt var som det skulle. Jag svarade då "I don't know yet", och gick omkring i huset för att leta eter eventuell inkräcktare (inte för att jag hade någon aning om vad jag skulle göra om jag fick syn på någon men ändå). De sa att jag skulle ringa polisen om det skulle vara något sedan lade vi på. Sedan gick jag upp till 3 åringens sovrum då jag hörde att han ropade på sin pappa och hittade honom stående mitt på golvet med sin snuttefilt i handen. Han sa att han hade gömt sig under täcket när alarmet var igång för att det var "super loud for my ears". När han gått och lagt sig igen (tog max 1 minut) så ringde jag min värpappa och frågade om han använt den dörren när han var hemma, och det hade han. Dock hade han inte låst den, så då hade dörren glidit upp av sig självt efter ett tag och utlöst alarmet...Och nej, jag kunde inte somna om den natten, adrenalinet pumpade på rätt bra även om det bara var falsk alarm. 

Nu är det upptaggning inför THE road trip, jävlar vad roligt det ska bli!! 
Ha det bra so long!
-Erika
Bilder från Valentine's Day
Födelsedags barnet Sara



Man kunde dekorera kakor om man ville..








Love spelled candles


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar