måndag 25 februari 2013

Atlanta,Georgia

Lite uppdatering igen!

Tänkte berätta lite snabbt om road trippen till Atlanta som jag hade tillsammans med Isa och Steffi.
Vi åkte i fredagskväll runt 19 från Greensboro och körde i 6 timmar för att komma till hotellet. Det blev en hel del prat, sjungande och försök till att ta kort under resan. Jag kämpade hela vägen med att få ett bra kort på "innerstate 85" - skylten som kom efter varje exit (typ var tredje minut), men lyckades inte förens på hemvägen då vi stannade för att ta kort på "Welcome to North Carolina"- skylten då 85 skylten var precis bredvid... Jag lyckades även kläcka ur mig en väldigt felaktig kommentar som Isa och Steffi skrattade åt hela vägen till Atlanta. Steffi frågade nämligen vad "graveyard" var för något. Jag svarade då "That's a place where dead people lives"... Förstår inte hur jag tänkte där riktigt.

Hur som helst, vi kom i alla fall fram till rätt stat och stad, och somnade så fort vi kom till hotellet.
Dag två gick vi upp tidigt så vi skulle få ut så mycket som möjligt av resan. Vi besökte World of coca cola, ett stort akvarium och tog sedan en sväng i den olympiska parken som låg emellan akvariumet och coca cola byggnaden.   På kvällen beställde vi pizza som jag tidigare bara sett på film. Ni vet, när pizzabudet kommer hem till en för att leverera pizzan. Jag tyckte det var as coolt! Dock var han väldigt snabb på att vända på klacken och gå så fort vi gett honom pengarna, antar att han inte tyckte det var lika kul som jag..
Dag tre åkte vi till tv-huset för nyhetskanalen CNN. Det var hur stort som helst, det fanns till och med ett hus i huset där personalen hade sina lägenheter. De behöver inte en gå ut i friska luften när de går till jobbet, det är bara att öppna ytterdörren så är de på plats. Efter besöket gick vi återigen till den olympiska parken och tog lite mer bilder, sedan körde vi i ca 1-1.5 timmar för att se stället där Vampire Diares serien spelades/spelas in. Jag och Steffi var helt lyriska över att ha sett husen, medan Isa inte brydde sig särskilt mycket.
Sedan åkte vi i 7 timmar för att komma tillbaka till Greensboro igen. Denna gång tänkte jag på vad jag sa, och lyckades även få till några bra bilder!

Bilder kommer imorgon, har inte tid att ladda upp dem nu eftersom jag ska träffa Sara för lite gossip!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar