lördag 9 mars 2013

Shoppingdag!

Idag har jag och Sara varit och shoppat vid ett stort shoppingcenter som ligger lite utanför Greensboro. Det fanns visst lite för bra affärer som gick i helt min smak så vi glömde allt vad "spara inför Miami" hette. Istället ändrade vi meningen till "Shoppa inför Miami" så att vi slapp få dåligt samvete.. Vi är så klyftiga ibland! :)
På kvällen så satt jag barnvakt, pojkarna skötte sig och allt gick ganska smidigt, så dagen har med andra ord varit väldigt bra.

Imorgon däremot så ska vi ha au pair möte hemma hos oss, alla ska då ta med sig en förrätt/rätt/efterrätt från sitt land så att alla kan få smaka... Jättekul att det är 10 tyskar, 1 svensk och 1 från colombia.. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska laga! Funderar på att bara göra köttbullar och makaroner med ketchup och sedan en kladdkaka till efterrätt. De andra vet väl inte att det egentligen ska vara potatis och brunsås till köttbullarna? Anledningen till att jag istället vill ha makaroner är för att jag helt enkelt tycker att det är godare. Skulle någon veta hur rätten egentligen ska gå till så kan jag alltid köra med att "på ön så har vi makaroner istället" eftersom ingen har hört talas om Gotland förens jag kom hit så de har inget att säga till om. Jag är ett geni ibland!

Annars så har början på den här månaden bestått utav
-Ena värdbarnets födelsedagskalas (han fyller fyra den 12.e, men hade kalas den 3.e)
-Min egen lillebror hemma på ön fyllde 14 så jag skickade över ett mail och ringde ett samtal hem medan han får vänta på mitt paket som lär komma ganska sent..
-Bowlat
-Fikat med lite vänner
-Sett "Safe heaven" och "21 and over" på bio
-Gått på college
-Svarat på frågan "where are you from?" minst 2 gånger varje dag
- Firat 4 månader här i USA. (Tiden går verkligen fort!)

Bilder från lego-kalaset
(Ja de har tema vid sina kalas här i USA)

Lego/Tåg tårta

Pinatan som jag och Sara gjorde

Juiceboxarna som jag och Sara gjorde

Bilar som barnen byggde

Racer-bana

Presenterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar