måndag 18 mars 2013

St. Patrick's day

Ojdå, ännu en vecka har flugit förbi. Känns som att det inte alls var så länge sedan jag bloggade men trots allt var det över en vecka nu... Jag tänker skylla allt på att jag har det så grymt kul här så att jag inte riktigt har tid med att blogga varje dag som jag annars var rätt bra på innan.

Hursomhelst så bestod förra veckan utav uppladdning inför St.Patrick's Day här i USA. Det här landet går verkligen all-in så fort en "holiday" är på gång.
Jag och barnen var bla. införbi ett frozen yoghurt café efter jag hämtat dem från skolan i måndags och då fick alla barnen varsitt målarpapper där de kunde rita vad de ville i färgerna grönt och gult, och när de sedan var klara så fick de varsin godis-guldpeng utav personalen.
Annars har butikerna varit fulla av gröna kläder, godis, hattar och mera med mera.
Själv firade jag och Sara St. Patrick's Day genom att gå ut på klubbar två kvällar i rad. Eller i fredags var vi snarare i en bar, och sedan på lördagen så hängde även några andra au parier med oss ut på en riktig klubb. Kan säga att det var mycket man fick se som "only happens in America" när man går ut. Men det är något man måste se själv för att tro på, så åk hit om ni vill veta vad jag pratar om.
Anyway, kan väl summera veckan med mycket skratt, körande (jag kan ju inte ens ta ett glas vin så jag fick vara taxin) och gröna outfitts! Smartskalle som man är så tog man dock inga bilder... Är ännu lite småsur på mig själv för det men men..

Jag och Sara har även tillbringat ännu en kväll med planering inför vår resa, och denna gång har vi faktiskt kommit fram till en riktig plan men uträkningar på hur mycket allt kommer att gå på osv (jag är själv väldigt imponerad över oss att vi kommit så långt). Först ville vi åka till Bahamas nu under "spring break", men efter att ha kollat runt lite på datorn så bestäde vi oss för att vänta tills det dyker upp bättre erbjudanden/priser dit. Istället har vi nu gått tillbaka till plan 1 då vi ska åka till Miami och vara där i en vecka. Vi valde mellan att betala mer för en flygbiljett och komma till Miami efter två timmars flygtur, eller spara $400 (ca 2800) och ta oss dit genom att ha en roadtrip på 10-14 timmar. Vi valde roadtrip.... Vi får helt enkelt se om det var ett smart drag eller inte när vi kommit hem igen. Hoppas hon gillar min musiksmak ;)
Ett litet pytte problem är att jag fyller år dagen efter vi kommer hem... Men jag är säker på att det kommer lösa sig ändå, vi snackar trotts allt Miami! Anledningen till att vi kommer åka tidigare är helt enkelt för att hennes värdfamilj ska hälsa på värdmammans föräldrar i South Carolina, och jag är ledig hela den veckan, så det här är ett perfekt tillfälle att åka iväg.

Nu måste jag sova, får se när nästa uppdatering blir, plötsligt händer det!
Ha dé!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar