onsdag 2 oktober 2013

Underbara sommarväder!! ...Eller?

Idag har det varit 27 grader här i Greensboro, människor har gått runt i t-shirt och shorts hela dagen och solbrillorna har åkt på så fort man tagit ett steg utanför dörren. Jag har varit ledig, träffat kompisar och bara glassat runt. Helt perfekt dag verkligen! ...fram tills det blev mörkt och alla insekter började röra på sig.
Jag sitter nu här efter en lång och farlig kamp (farlig för mina hjärnceller),blåslagen, nyser, är väldigt yr i bollen och hoppas att min värdpappa inte kommer att komma hem förens VÄLDIGT sent ikväll (han är på dejt).
Jag ska ta historien från början så att ni förstår hur jag har haft det.
Allt började igår när jag kom hem från gymmet och skulle ta en dusch. Stod där i badkaret (det är badkar/dusch) och hade precis tagit i balsam i håret när något plötsligt landar på min arm. Min första reaktion var såklart att jag var bombsäker på att det var en stor spindel, så jag fick panik och slog till mig själv så hårt jag kunde och skrek och hoppade runt där i det lilla utrymmet som en idiot. Tillslut fick jag se att det var en grön skalbagge som var i andra hörnet utav badkaret. Halvt ihjälslaget och halvt dränkt då vattnet ännu var igång och den låg i en "pöl". Jag tog då ett lock från en utav schampo flaskorna och satte över den och tänkte att den dör nog snart! Så jag sköljde ur håret samtidigt som jag hade stenkoll på att skalbaggen inte kom ut.
Dagen blev till natt och jag glömde i princip bort incidenten.
I morse drog jag mig ur sängen klockan 7 och skulle gå på toan. Lyfte översta locket och fick se ännu en grön skalbagge i mitt badrum, denna gången på toan. Tuff/trött/kissnödig som jag var så tog jag en schampo flaska och stötte till den så att den ramlade ner i toan och blev nerspolad.
Resten av dagen var, som ni säkert förstår, riktigt bra och allt var som det skulle. Glömde liksom bort allt vad äckliga skalbaggar var.
TILLS FÖR EN TIMME SEDAN när jag åter igen tänkte ta en dusch. Fick syn på schampo-locket mitt i badkaret och kollade ifall skalbaggen från gårdagen var kvar, och det var den... mer eller mindre, den rörde sig ganska "segt", men jag visste i allafall vart den var. Gick in i mitt sovrum och hämtade nya kläder och handdukar och gick sedan tillbaka in i badrummet. Plötsligt hör jag ett surrande och får syn på ännu en äcklig jä*la grön skalbagge uppe i taket. Fick då nog och hämtade en insektspray som jag sett min värdpappa använda i garaget och sprayade rakt på den och sedan lite extra i badrummet tills insekten började flyga. Då försvann modet och jag sprang in till mitt sovrum och stängde dörren. Kom sedan ihåg att jag hade min nya mobil (det är också en historia för sig hur jag fick den) kvar i badrummet så jag var tvungen att gå in dit igen. Öppnade sakta dörren och försökte se vart skalbaggen var när jag plötsligt möttes av en otroligt stark doft. Blev jätte yr med en gång så jag höll andan, snappade åt mig mobilen och sprang tillbaka till sovrummet för att läsa på etiketten till insektsprayen. Det var varningstrianglar överallt och det stod "...It is a violation of federal law to use this product in a manner inconsistent with this labeling. For outdoor use ONLY. Do not spray in enclosed areas. Hold can 6-8 inches from skin and clothing while spraying, keeping pointer away from face..."(översättning: Det är ett brott mot federal lag för att använda denna produkt på ett sätt som inte överensstämmer med denna märkning. För användning utomhus. Spraya inte i slutna utrymmen. Håll flaskan 15-20cm från hud och kläder under sprayning, håll pekaren bort från ansiktet.)

Drog på båda fläktarna som jag har och hoppas på att min värdpappa inte kommer hem. Skulle han göra det så hoppas jag att han inte kommer upp och märker att jag sprayat starkt insektsgift i hela gästrummet... Känns inte som att "det var en grön insekt i taket" är ursäkt nog att komma med om man pajat inredningen med gift i väggarna? Får nog försöka ringa pappa på skype imorgon och kolla ifall han vet hur man snabbast får bort allt...

Kan tillägga att jag bokstavligen har blåmärken på armen efter jag slagit till mig själv, och känner mig lite halvt snurrig utav luften i rummet.. Paranoijja?
Förhoppnigsvis dör fanskapet till insekt i alla fall, det märker jag imorgon!  


Green world war


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar